«Μαύρο» χρήμα: Στο στόχαστρο της εφορίας οι influencers
Στο στόχαστρο της εφορίας μπαίνουν οι influencers καθώς όπως φαίνεται κυκλοφορεί αρκετό… «μαύρο» χρήμα μέσω των διαφημίσεων.
Συγκεκριμένα, τα social media είναι μια πραγματική «δεξαμενή» χρήματος, καθώς πολλοί διάσημοι κερδίζουν κάθε χρόνο εκατομμύρια ευρώ μέσω διαφημίσεων.
Πώς γίνεται η διαφήμιση μέσω των social media
Διάσημα πρόσωπα από τον χώρο της τηλεόρασης ή αλλου χώρου τα τελευταία χρόνια αναρτούν φωτογραφίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαφημίζοντας προϊόντα.
Για παράδειγμα, ανεβάζουν φωτογραφίες φτιάχνοντας πίτσα με γνωστό αλεύρι, τρώνε γιαούρτι δημοφιλούς μάρκας ή τρέχουν φορώντας παπούτσια από γνωστή μάρκα αθλητικών ειδών. Μάλιστα, για να διαφημίζουν τα προϊόντα αμείβονται, αρκετές φορές αδρά.
Από την πλευρά του, το Υπουργείο Οικονομικών έχει διαπιστώσει ότι σε αυτές τις περιπτώσεις διαφημίσεων υπάρχει σημαντική διακίνηση «μαύρου» χρήματος και φοροδιαφυγής. Επομένως, για αυτό τον λόγο, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να αυξηθούν οι έλεγχοι στους Έλληνες influencers.
Το «μαύρο» χρήμα σε νούμερα
Η διαφημιστική εταιρεία Izea βρήκε ότι η μέση τιμή της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί από 121 ευρώ το 2014 σε 1.490 το 2019.
Όπως σημειώνει το Business Insider, οι μάρκες είναι πρόθυμες να πληρώσουν μεγάλα ποσά ως χορηγοί δημοσιεύσεων, βίντεο, ιστοριών και vlog.
Στο «μικροσκόπιο» της συγκεκριμένης μελέτης μπήκε το περιεχόμενο που καλύπτεται από χορηγίες στο Facebook, το YouTube, το Instagram και άλλα μπλογκ, εξετάζοντας τα σχετικά ποσοστά από το 2014 έως το 2019.
Κατά τους ερευνητές:
- Το μέσο κόστος της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί κατά 44% από το 2018 έως το 2019.
- Το κόστος της χορηγίας για μια ανάρτηση σε ιστολόγιο έχει αυξηθεί επίσης δραματικά από 6,71 ευρώ το 2006 σε 1.308 ευρώ το 2019.
- Τα βίντεο του YouTube προσφέρουν τις υψηλότερες αμοιβές από 381 ευρώ το 2014 σε 6.080 ευρώ το 2019.
- Η κοστολόγηση μιας ανάρτησης στο Facebook επίσης έχει αυξηθεί από 7,36 ευρώ το 2014 σε 358 ευρώ το 2019,
- Σε ό,τι αφορά το Twitter η αύξηση που σημειώθηκε είναι από 26 ευρώ το 2014 σε 382 ευρώ το 2019.
- Για τα μπλογκ το κόστος μιας διαφημιστικής ανάρτησης αυξήθηκε από 369 ευρώ σε 1.308 ευρώ μέσα σε πέντε χρόνια.