Ενημέρωση με ένα κλικ

Εντός ημερών το τελικό σχέδιο για την λειτουργία της ακτοπλοΐας

Τηλεσυνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη

Εντός των επόμενων ημερών και σε συνεργασία με τα στελέχη του ΕΟΔΥ, αναμένεται η διατύπωση  του τελικού κειμένου για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας, μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων που επιβλήθηκαν λόγω του κορονοϊού.Σε σημερινή του τηλεσυνέντευξη ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, τόνισε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, έχουν θέσει προς επεξεργασία τα νέα πρωτόκολλα μετακίνησης επιβατών στην ακτοπλοΐα ενώ εντός της ημέρας αναμένεται τηλεδιάσκεψη με στελέχη του ΕΟΔΥ, προκειμένου να διατυπωθούν οι λεπτομέρειες για την υλοποίηση του σχεδίου.

«Αυτό που έχω να πω είναι ότι το πρωτόκολλα μεταφοράς επιβατών για λόγους ασφάλειας δεν μπορεί να είναι όπως ήταν πριν. Έχουμε καταλήξει να είναι περίπου στο 50%, ενώ στις καμπίνες για παράδειγμα θα μπορεί να φιλοξενείται ένα μόνο άτομο εκτός αν πρόκειται για οικογένειες», δήλωσε, προσθέτοντας ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά και οι επιβάτες θα πρέπει λαμβάνουν όλα εκείνα τα μέτρα ασφαλείας προστασίας και υγιεινής ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες ανάγκες για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.

«Στο πρώτο στάδιο αντιμετωπίσαμε με επιτυχία το θέμα της πανδημίας και της διαφύλαξης της υγείας των πολιτών και πάμε στο δεύτερο στάδιο να ισορροπήσουμε αυτό μεταξύ της οικονομίας και της διασφάλισης της υγείας των πολιτών και πιστεύω ότι θα το καταφέρουμε», συνέχισε.

Αναφερόμενος στα μέτρα ενίσχυσης της ακτοπλοΐας, αποκάλυψε την θέσπιση δυνατότητας σύναψης συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας σε 34 γραμμές σε όλη την Ελλάδα, από πλευράς υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να εξασφαλίσει τη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα. Ήδη έχουν συναφθεί συμβάσεις με 32 πλοιοκτήτριες εταιρείες ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Παράλληλα τόνισε ότι συνολικά για τη στήριξη της ακτοπλοΐας έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση 15 εκατομμυρίων ευρώ μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, ενώ δόθηκε η δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες εκτελούν συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας να λαμβάνουν προκαταβολή ίση με το 50% των μισθωμάτων που αναλογούν σε δρομολόγια τα οποία εκτελέστηκαν για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο.

Συνεχίζοντας ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η οικονομική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών εταιρειών δεν ήταν μία εύκολη οικονομική εξίσωση, καθώς χρειάστηκε η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με συγκεκριμένη κοστολογημένη πρόταση, προκειμένου να μην θεωρηθεί παράνομη κρατική ενίσχυση.

Εξάλλου το υπουργείο Ναυτιλίας δεν περιορίζεται μόνο στην ενίσχυση μέσω εθνικών πόρων, αλλά επεξεργάζεται και κοστολογημένη πρόταση με το υπουργείο Οικονομικών με σχετικό αίτημα προς την ΕΕ μέσα στο Μάιο για τη διεκδίκηση ευρωπαϊκών πόρων για την ακτοπλοΐα με βάση το άρθρο 107 της συνθήκης της ΕΕ που αναφέρεται σε αποζημιώσεις εταιρειών, όπως υποστηρίζει.

Πεποίθηση του αποτελεί ότι η ακτοπλοΐα είναι ένας κλάδος που επιτελεί εθνικό έργο, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της ηπειρωτικής Ελλάδας με τη νησιωτική Ελλάδα.

Αναφερόμενος στη λειτουργία των ταχυπλόων δήλωσε ότι ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει τα δρομολόγιά τους και αν όλα κυλήσουν ομαλά με τον τουρισμό πιθανότητα μέσα στον Ιούλιο να μπουν σε κάποιες γραμμές. Σε αυτό το σημείο ο υπουργός τόνισε:

«Στην περίπτωση που δρομολογηθούν όλα τα πλοία και συμβατικά και ταχύπλοα καταλαβαίνετε ότι η έννοια της επιδότησης παύει να ισχύει».

Συμπλήρωσε ότι η έννοια της επιδότησης και της ενίσχυσης ισχύει στη λογική της εξασφάλισης της μικρότερης δυνατής επικοινωνίας με τη νησιωτική Ελλάδα.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει