Κορονοϊός: Πότε και πώς θα ανοίξουν τα σχολεία
Το χρονοδιάγραμμα για την επιστροφή στα θρανία
Το σταδιακό άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών εισηγήθηκε χθες στην κυβέρνηση η επιστημονική επιτροπή υπό τον Σωτήρη Τσιόδρα.
Η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία μετά τις 11 Μαΐου και σταδιακά σε δόσεις ξεκινώντας από την Γ΄ Λυκείου, στις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου, τα γυμνάσια και τα δημοτικά, και οι Πανελλαδικές Εξετάσεις που αναμένεται να ξεκινήσουν στα μέσα Ιουνίου και να έχουν ολοκληρωθεί έως τα μέσα Ιουλίου μαζί με τα ειδικά μαθήματα περιλαμβάνονται στο σχέδιο που εκπονεί το υπουργείο Παιδείας σε στενή συνεργασία με την Επιτροπή ειδικών του υπουργείου Υγείας και θα ισχύσει υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι η πορεία του κορονοϊού στη χώρα μας θα εξακολουθήσει να είναι φθίνουσα και πάντοτε σε συνδυασμό με την γενικότερη άρση των περιοριστικών μέτρων που επίσης θα γίνει σε πολλά στάδια.
Σύμφωνα με το σχέδια που έχουν εκπονηθεί τα σχολεία αναμένεται να αρχίσουν να ανοίγουν στις 11 ή στις 18 Μαΐου, ξεκινώντας από την Γ΄Λυκείου και τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου. Μία εβδομάδα μετά τα Γυμνάσια και 15 ημέρες μετά τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία. Η διδασκαλία των μαθημάτων αναμένεται να διαρκέσει έως το τέλος Ιουνίου.
Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα που επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας και πάντοτε σε συνάρτηση με τα δεδομένα που θα προκύπτουν από την εξέλιξη της πορείας του κορονοιού έχει ως εξής:
- Στις 11 ή 19 Μαΐου επιστρέφουν, για χρονικό διάστημα τριών ή τεσσάρων εβδομάδων, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου.
- Έναρξη διεξαγωγής Πανελλαδικών Εξετάσεων σε ημερομηνίες κοντά στις 20 Ιουνίου και ολοκλήρωσή τους ως τα μέσα Ιουλίου.
- Στις 18 ή 25 Μαΐου έναρξη μαθημάτων για τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων του Λυκείου και των Γυμνασίων
- Επάνοδος μαθητών σε Δημοτικά-Νηπιαγωγεία από τις 25 Μαΐου και μετά
Πώς θα διεξαχθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις
Για την διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων θα χρησιμοποιηθεί υπερδιπλάσιος αριθμός αιθουσών με στόχο ο αριθμός των υποψηφίων που βρίσκονται στις αίθουσες να μην υπερβαίνει τους 10 ανά αίθουσα.
Για το λόγο αυτό θα χρησιμοποιηθούν και τα σχολικά συγκροτήματα των Γυμνασίων ενώ δεν προβλέπεται χρησιμοποίηση αιθουσών δημοτικών σχολείων τα οποία άλλωστε θα συνεχίσουν τα μαθήματα τους μέχρι τότε.
Θα υπάρχουν δύο επιτηρητές ανά αίθουσα για 10 μαθητές ή ένας για τις αίθουσες που έχουν 5 μαθητές. Οι υποψήφιοι θα βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των δύο μέτρων μεταξύ τους και θα εισέρχονται στις αίθουσες έναν ένας και αφού προηγουμένως χρησιμοποιηθούν όλα τα μέτρα αντισηψίας.
Τα ίδια αυστηρά μέτρα θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι καθηγητές-επιτηρητές. Όσον αφορά τους υποψηφίους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες θα υπάρξει ειδική μέριμνα.
Το άνοιγμα των σχολείων
Το άνοιγμα των σχολείων για την επανέναρξη των μαθημάτων θα συνδυασθεί με την εφαρμογή αυστηρών μέτρων προφύλαξης με πλύσιμο χεριών και χρήση αντισηπτικού και θα γίνει με μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
Για να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και να επιτευχθεί η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά αίθουσα θα εφαρμοσθεί κυλιόμενο ωράριο, πράγμα που σημαίνει ότι ένας αριθμό μαθητών θα κάνει μάθημα από τις 8.30 έως τις 11.30 επί παραδείγματι και ένας άλλος μετά έως τις 2.30 ή μπορεί και να λειτουργήσουν απογευματινά τμήματα.
Το σχέδιο λειτουργίας των σχολείων μέσα στο πλαίσιο της σταδιακής χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων περιέγραψε στον ρ/σ «ΘΕΜΑ 104,6» η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη. Όπως είπε προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας αποτελούν «τα μεγαλύτερα παιδιά», προσθέτοντας ότι «η άρση των μέτρων θα είναι σταδιακή».
Ερωτηθείσα για τυχόν απογευματινή λειτουργία των σχολείων, η υφυπουργός είπε ότι «εξετάσαμε διάφορα σενάρια, είδαμε και τι σημαίνει βάρδιες και μειωμένη ώρα. Όλα τα σενάρια που έχουμε δουλέψει έχουν δοθεί προς αξιολόγηση».
Η παράταση της σχολικής χρονιάς για τα παιδιά δημοτικού μέχρι τα τέλη Ιουνίου φαίνεται πως παραμένει ανοιχτό, σύμφωνα με τα όσα είπε η κ. Ζαχαράκη.
«Για τα μικρότερα παιδιά θα μπορούσε να δοθεί απώτατο όριο στα τέλη Ιουνίου. Τα μεγαλύτερα παιδιά έχουν τον περιορισμό των Πανελλαδικών που αφορά και έναν ευρύτερο προγραμματισμό» είπε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Παιδείας. Σημείωσε, μάλιστα, ότι «υπάρχει πρόνοια σε περίπτωση που νοσήσει υποψήφιος κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών να έχει τη δυνατότητα να δώσει εξετάσεις τον Σεπτέμβριο».
Για την κάλυψη της χαμένης ύλης η υφυπουργός Παιδείας, αφού εξήγησε ότι «σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργαζόμαστε τους μαθησιακούς στόχους κάθε χρονιάς», ξεκαθάρισε ότι μολονότι ένα κομμάτι της ύλης μπορεί να καλυφθεί τώρα «αυτό θα πρέπει να διδαχθεί και μέσα στην τάξη» ώστε να μην υπάρχουν ανισότητες.
Η κ. Ζαχαράκη εξήγησε, μάλιστα, ότι «κομμάτι της ύλης μπορεί να μετακυληθεί στις αρχές της επόμενης χρονιάς» υπογραμμίζοντας ότι οι πιο απαιτητικές τάξεις είναι η Έκτη Δημοτικού και η Τρίτη Γυμνασίου.
«Δεν υπάρχει τελική απόφαση πότε θα ανοίξουν τα σχολεία για την επόμενη σχολική χρονιά αλλά υπάρχει πρόθεση και είναι σενάριο που εξετάζουμε η πιθανή έναρξη νωρίτερα (σ.σ. ακόμα και μέσα στον Αύγουστο) για να καλυφθεί η ύλη».
«Το σημαντικό για τα παιδιά είναι να συνεχίσουν την προσπάθειά τους» κατέληξε.