Ενημέρωση με ένα κλικ

4 δραματοποιημένες ιστορίες αναδεικνύουν στερεότυπα που οδηγούν στην έμφυλη βία

Αυτό το σαββατοκύριακο, 9 και 10 Οκτωβρίου, στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων, φιλοξενείται το φεστιβάλ «Strong me» για την καταπολέμηση της έμφυλης βίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Αποδομώντας έμφυλα στερεότυπα», η πρωτοβουλία «Συμμαχία των φύλων» και το γραφείο Θεσσαλονίκης του Ιδρύματος Χάινριχ Μπελ στην Ελλάδα ( το γερμανικό πολιτικό Ίδρυμα, το οποίο πρόσκειται στο κόμμα των Πράσινων της Γερμανίας), σε συνεργασία με τη θεατρική ομάδα «Life After Death», δημιούργησαν τέσσερα βίντεο τα οποία παρουσιάζουν με τη μορφή δραματοποιημένων ιστοριών βαθιά ριζωμένα έμφυλα στερεότυπα, που οδηγούν στην έμφυλη βία, στις γυναικοκτονίες και αναδεικνύουν τον σεξισμό στην καθημερινότητα.

Αυτό το σαββατοκύριακο, 9 και 10 Οκτωβρίου, στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων, φιλοξενείται το φεστιβάλ «Strong me» για την καταπολέμηση της έμφυλης βίας. Είκοσι ένας φορείς υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων και του Δήμου Αθηναίων και με την υποστήριξη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο την ενημέρωση γύρω από το αυτό το φαινόμενο.

Μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και στη Μαργαρίτα Μυτιληναίου, ο Διευθυντής του Γραφείου της Θεσσαλονίκης του Ιδρύματος Χάινριχ Μπελ, κ. Μιχάλης Γουδής, εξήγησε την προσπάθεια που καταβάλλεται προς στην κατεύθυνση αποτροπής της πυραμιδικής εξέλιξης της έμφυλης βίας, ξεκινώντας από το στάδιο της εκπαίδευσης παιδιών και ενηλίκων, απέναντι σε μια βαθιά ριζωμένη κουλτούρα στερεότυπων καταπίεσης, εξουσίας και κυριαρχίας.

Υπογράμμισε ότι τα συγκεκριμένα στερεότυπα περνούν από γενιά σε γενιά και μαζί τους αναπαράγονται τοξικές συμπεριφορές οι οποίες έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην προσωπικότητα, στην κοινωνική ζωή αλλά και στην επαγγελματική και προσωπική εξέλιξη του κάθε ανθρώπου.

«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε με αυτά τα τέσσερα βίντεο είναι να απευθυνθούμε σε ένα ευρύτερο κοινό και να ευαισθητοποιήσουμε για τα φλέγοντα ζητήματα που θέτουν οι ιστορίες και που αφορούν στερεότυπα τα οποία ηθελημένα ή άθελά μας καλλιεργούμε από την παιδική ηλικία, στερεότυπα τα οποία είναι ευρέως διαδεδομένα στον εργασιακό χώρο και μπορούν να επηρεάσουν καθοριστικά την πορεία κάποιου συναδέλφου καθώς και μια σειρά από άλλους τομείς της καθημερινότητας.

Τα στερεότυπα είναι εδώ, αναπαράγονται και επηρεάζουν την πορεία των ανθρώπων. Εμείς αυτό προσπαθούμε να το αλλάξουμε», είπε χαρακτηριστικά.

Οι τέσσερις ιστορίες της καμπάνιας έχουν αντλήσει τη θεματολογία τους από πραγματικά γεγονότα και αφορούν ερωτήματα, όπως για παράδειγμα, με τι παιχνίδια παίζουν τα αγόρια και τα κορίτσια, αν μπορεί να πάρει προαγωγή μια γυναίκα με παιδιά καθώς μπορεί ο εργοδότης της να κρίνει ότι θα δυσκολευτεί να ανταπεξέλθει σε μεγαλύτερες ευθύνες λόγω της οικογένειάς της ή αν έχει το δικαίωμα ο άντρας να πει «μια κουβέντα παραπάνω». Ουσιαστικά, πρόκειται για απλές ιστορίες της καθημερινότητας που όμως κρύβουν μια σειρά ζητημάτων που πυροδοτούν τις διακρίσεις και τα στερεότυπα, έχοντας ως απώτερο στόχο να αναδείξουν την ανάγκη έμφυλης ισότητας.

«Πιθανότατα όλοι μας έχουμε έρθει αντιμέτωποι τουλάχιστον με κάποια από αυτές τις καταστάσεις που αναδεικνύουν αυτές οι δραματουργημένες ιστορίες και θα πρέπει να τις σκεφτούμε κριτικά», τόνισε ο κ. Γουδής.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει