Ενημέρωση με ένα κλικ

Γεωργιάδης: Περισσότερες γερμανικές επενδύσεις στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια

«Ολοένα και στενότερες» γίνονται οι σχέσεις Ελλάδας- Γερμανίας στο οικονομικό επίπεδο, ενώ επίκεινται και νέες επενδύσεις, όπως επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος -μεταξύ άλλων- γνωστοποίησε το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης της επενδυτικής παρουσίας της «Bayer» στη χώρα μας, αλλά και τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το εργοστάσιο ηλεκτροκίνητων οχημάτων της επίσης γερμανικής «Next.e.GΟ».

Μιλώντας στο δείπνο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε: «Σήμερα το πρωί συζητήσαμε πώς θα μπορέσει η “Bayer”, που έχει ήδη σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα στον τομέα του φαρμάκου, απασχολεί δεκάδες εργαζομένους και παράγει μεγάλη Προστιθέμενη Αξία στην Ελλάδα, να επεκτείνει αυτές τις επενδύσεις της και σε επιπλέον τομείς -δεν θα ανακοινώσω κάτι, θα το κάνουμε όταν θα είμαστε έτοιμοι και ώριμοι- αλλά υπάρχουν πολύ καλές προοπτικές για να κάνουμε καινούργιες ωραίες δουλειές μαζί. Και η επένδυση της e.GO έρχεται πλέον πολύ κοντά στην υπογραφή της συμφωνίας για τη γη, για να ξεκινήσει η εταιρεία την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Δεν είναι λοιπόν μόνο οι γερμανικές επενδύσεις του παρελθόντος ή ο τουρισμός, αλλά και επενδύσεις που τώρα αποφασίζονται και σχεδιάζονται, οι οποίες θα συνεχίσουν και θα μεγαλώσουν ενδεχομένως το οικονομικό αποτύπωμα στις μεταξύ μας σχέσεις».

«Όλο το κράτος θα τρέξει και σε λίγα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη, αγνώριστη πόλη»

Στο μεταξύ, την πεποίθηση ότι σε λίγα χρόνια από σήμερα η Θεσσαλονίκη θα είναι «μια άλλη, αγνώριστη πόλη» εξέφρασε ο κ. Γεωργιάδης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι «όλο το κράτος θα τρέξει», ώστε να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση σε έργα όπως η ανάπλαση του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου της ΔΕΘ-Helexpo AE.

«Το αρχιτεκτονικό σχέδιο που κέρδισε στον διαγωνισμό για τη ΔΕΘ είναι ένα αριστούργημα. Σε λίγα χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα είναι μια άλλη πόλη, αγνώριστη, με το Μετρό, τα έργα στο λιμάνι, τη νέα ΔΕΘ, το fly over και το Μετρό. Θα είναι μια νέα πόλη, έτοιμη να παίξει τον στρατηγικό της ρόλο στα Βαλκάνια. (Ως προς την ανάπλαση) θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, θα τρέξει όλο το κράτος. Δεν θα αφήσουμε να υπάρξει καμία καθυστέρηση, σε κανένα σημείο της διαδρομής, μέχρι να φτάσουμε στο σημείο το 2026 να καμαρώσουμε τη νέα ΔΕΘ και τη νέα Θεσσαλονίκη», σημείωσε.

Ως προς την άτυπη βιομηχανική συγκέντρωση στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, τόνισε: «Υπήρξε δείγμα μεγάλου οικονομικού πρωτογονισμού ότι έχουμε επιτρέψει στην Ελλάδα να υπάρχουν αυτές οι άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις το 2021. Στη Θεσσαλονίκη μια άτυπη συγκέντρωση αυτού του μεγέθους είναι απαράδεκτο να υπάρχει. Θα δουλέψουμε πολύ εντατικά και θα αξιοποιήσουμε τους διαθέσιμους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, για να δώσουμε στη Θεσσαλονίκη ένα νέο χώρο βιομηχανικής ζώνης, οργανωμένο και με κατάλληλες υποδομές».

«Η απόφαση να γίνει η φετινή ΔΕΘ δεν ήταν εύκολη»

Όσον αφορά την 85η ΔΕΘ, ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε πως η απόφαση να πραγματοποιηθεί η φετινή έκθεση δεν ήταν εύκολη: «Η επιτροπή των γιατρών ήταν εξαιρετικά επιφυλακτική μέχρι την τελευταία στιγμή να δώσει την άδεια» είπε, προσθέτοντας πως «θα ήταν πάρα πολύ άσχημο για τη ΔΕΘ, τη Θεσσαλονίκη και τη χώρα η έκθεση να ακυρωθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά».

Ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε δε περήφανος και ευτυχής που η 85η ΔΕΘ είναι η πρώτη έκθεση που γίνεται στην Ευρώπη εν μέσω πανδημίας, με την αυστηρή τήρηση όλων των υγειονομικών πρωτοκόλλων, ενώ διατύπωσε την εκτίμηση ότι από άποψη επισκεψιμότητας, οι πρώτες ημέρες της διοργάνωσης πήγαν πολύ καλύτερα από ό,τι αναμενόταν.

«Ο ρυθμός ανάπτυξης 5,9% ίσως είναι και λίγο συντηρητικός»

Αναφερόμενος στην οικονομία, ο κ. Γεωργιάδης, αφού υπενθύμισε ότι ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε επίσημα ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του 2021 αναθεωρείται από το 3,6% στο 5,9%, επισήμανε πως δεν έχει καμία ανησυχία ως προς το ότι ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί και μάλιστα τον θεωρεί και «λίγο συντηρητικό».

Ως προς τα κίνητρα για συγχωνεύσεις ελληνικών επιχειρήσεων, ο κ. Γεωργιάδης είπε: «το γεγονός ότι το 92% των ελληνικών επιχειρήσεων είναι πολύ μικρές, είναι πρόβλημα. (Λόγω και του πολύ μικρού μεγέθους) από τις 820.000-830.000 ελληνικές επιχειρήσεις, οι πραγματικά δυνάμενες να τύχουν τραπεζικής χρηματοδότησης είναι μετά βίας 40.000, το πολύ με την Αναπτυξιακή Τράπεζα και τις δικές μας εγγυήσεις να φτάνουν στις 60.000. Κι η αδυναμία δανεισμού συνδυάζεται με φοροδιαφυγή. Πρέπει λοιπόν ο εθνικός μας στόχος να είναι αυτό το 92% να μειωθεί, αν γίνει 70% θα είναι θαύμα, και προς τούτο θα υπάρξουν κίνητρα (για συνενώσεις), από το Ταμείο Ανάκαμψης έχουμε δεσμεύσει αρκετά μεγάλα ποσό για να πετύχουμε αυτό τον στόχο. Για πρώτη φορά κυβέρνηση στην Ελλάδα έχει εντοπίσει το πρόβλημα κι αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για την ελληνική οικονομία».

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει