ΚΕΔΕ: Δίκαιη κατανομή των 10.000 θέσεων εργασίας 55+ με προτεραιότητα στους μικρούς δήμους
Τέλος στη λογική του «όποιος προλάβει» βάζει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, σχεδιάζοντας έναν νέο, δίκαιο μηχανισμό για το πρόγραμμα απασχόλησης της ΔΥΠΑ.
Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τον ανασχεδιασμό της κατανομής των θέσεων στο πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων 55+, επιδιώκοντας να βάλει οριστικό τέλος στις στρεβλώσεις του παρελθόντος. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ κατά την ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου, στόχος είναι η διασφάλιση μιας δίκαιης και ισόρροπης κατανομής σε όλη την επικράτεια, με ιδιαίτερη έμφαση στους μικρούς και απομακρυσμένους δήμους.
Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει η ΚΕΔΕ από τη ΔΥΠΑ και το Υπουργείο Εργασίας, ο τελικός αριθμός των θέσεων για το πρόγραμμα 55+ αναμένεται να ανακοινωθεί εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιουλίου. Η Ένωση έχει ήδη προετοιμάσει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο εσωτερικής κατανομής, αντλώντας διδάγματα από τον προηγούμενο κύκλο, ο οποίος είχε προκαλέσει σημαντικές ανισότητες. Τότε, η πρακτική «όποιος πρόλαβε, πήρε», είχε οδηγήσει ορισμένους δήμους στο να εξασφαλίσουν εκατοντάδες θέσεις, αφήνοντας άλλους, κυρίως τους μικρότερους, πλήρως ακάλυπτους.
Προκειμένου να αποφευχθεί η επανάληψη αυτού του φαινομένου, η ΚΕΔΕ προτείνει η κατανομή να ξεκινήσει «από κάτω προς τα πάνω», δίνοντας προτεραιότητα σε περιοχές όπως η Γαύδος και το Νεστόριο Καστοριάς. Η διαδικασία θα εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ και θα εφαρμοστεί ενιαία, απαλλάσσοντας τους δήμους από τον ανταγωνισμό για την ταχύτητα υποβολής αιτήσεων στην πλατφόρμα.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ξεκαθάρισε ότι η Ένωση διεκδικεί 10.000 θέσεις για την αυτοδιοίκηση. Σε περίπτωση που ο συνολικός αριθμός είναι μικρότερος, έχει ζητηθεί από την υπουργό Εργασίας η απόδοση του μεγαλύτερου δυνατού ποσοστού στους δήμους, ώστε να καλυφθούν ουσιαστικές ανάγκες στελέχωσης. Επιπλέον, εξετάζεται η δυνατότητα επαναπρόσληψης έμπειρων εργαζομένων που απέδωσαν σημαντικό έργο κατά τον προηγούμενο κύκλο, ένα ζήτημα που θα αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω συζήτησης με τη ΔΥΠΑ.