Ενίσχυση της συνεργασίας ΚΕΔΕ και Δήμων Αλβανίας για την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Συναντήθηκαν στην Αθήνα αντιπροσωπείες των δύο ενώσεων για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την ενδυνάμωση των θεσμικών δεσμών.
Σε κλίμα ουσιαστικού διαλόγου πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) συνάντηση εργασίας με αντιπροσωπεία Δημάρχων της Αλβανίας και στελεχών της Ένωσης Δήμων Αλβανίας (N.A.M.A.). Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η ανάγκη για στενότερη συνεργασία και η ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε ζητήματα τοπικής διακυβέρνησης.
Την ελληνική πλευρά εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Γενικός Γραμματέας, Δημήτρης Καφαντάρης, και ο Δήμαρχος Αγιάς, Αντώνης Γκουντάρας. Από την πλευρά της Αλβανίας, συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Δρόπολης, Dhimitraq Toli, ο Δήμαρχος Αργυροκάστρου, Flamur Golemi, και η Γενική Διευθύντρια της N.A.M.A., Adelina Farrici.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Λάζαρος Κυρίζογλου υπογράμμισε ότι η συνεργασία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση της λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Παράλληλα, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ έθεσε με σαφήνεια ζητήματα που άπτονται του κράτους δικαίου, τονίζοντας ότι «ο σεβασμός στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της ελληνικής μειονότητας και της εθνικής ταυτότητας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ενταξιακή πορεία της Αλβανίας στην Ε.Ε.».
Ο Δημήτρης Καφαντάρης, από την πλευρά του, αναφέρθηκε στην εμπειρία της Ελλάδας από την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Χάρτας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ ο Αντώνης Γκουντάρας τόνισε τη σημασία των απευθείας επαφών μεταξύ των αυτοδιοικητικών στελεχών των δύο χωρών. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τη δέσμευση για συνέχιση του διαλόγου, με στόχο την προώθηση κοινών δράσεων που θα ενισχύσουν τον ρόλο των δήμων ως πυλώνων κοινωνικής συνοχής και βιώσιμης ανάπτυξης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.