Αυτοδιοίκηση: Οι σημαντικότερες ειδήσεις και οι αποφάσεις της εβδομάδας 15–21 Ιουνίου
Απεργία εργαζομένων, χρηματοδοτήσεις 8,4 εκατομμυρίων ευρώ στους δήμους και νέες στρατηγικές για τη στεγαστική πολιτική στο επίκεντρο της επικαιρότητας.
Η εβδομάδα που πέρασε ήταν ιδιαίτερα έντονη για τον χώρο της Αυτοδιοίκησης, με σημαντικές εξελίξεις που επηρεάζουν τη λειτουργία των δήμων σε όλη τη χώρα. Στο επίκεντρο της ειδησεογραφίας βρίσκεται η απεργία που προκήρυξαν οι εργαζόμενοι στις Περιφέρειες για τις 24 Ιουνίου, εν μέσω μιας σειράς αποφάσεων από τα αρμόδια Υπουργεία.
Το Υπουργείο Εσωτερικών ενέκρινε την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας για τις σχολικές μονάδες για το σχολικό έτος 2026-2027, ενώ προχώρησε και στην απόδοση 8.434.951,28 ευρώ στους Δήμους, ποσό που αντιστοιχεί στο 60% των εσόδων από την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας για το 2026. Παράλληλα, τα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης τροποποίησαν τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τη χρήση αυτών των εκτάσεων.
Στον τομέα των υποδομών και της ψηφιοποίησης, η ΚΕΔΕ διοργάνωσε ημερίδα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των δήμων και τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, ενώ η Έκθεση Ψηφιακής Προσβασιμότητας ανέδειξε κενά στις ιστοσελίδες των δήμων. Την ίδια στιγμή, σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε η Εθνική Στρατηγική για τη Στεγαστική Πολιτική, η οποία αναβαθμίζει τον ρόλο των δήμων.
Αλλαγές καταγράφονται και στο Λογιστικό Πλάνο της Γενικής Κυβέρνησης, καθώς και στις εγκυκλίους του Υπουργείου Υγείας σχετικά με την ποιότητα του νερού. Τέλος, το ΥΠΕΝ με εγκύκλιό του διευκρίνισε ότι παραμένουν σε ισχύ οι νόμιμες δραστηριότητες στις περιοχές των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αντλούν περισσότερες πληροφορίες από το myota.gr, να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της πλατφόρμας pyxida-ota.gr marketplace και να ενημερώνονται καθημερινά μέσω της σελίδας ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ.