ΟΣΕ: Τρέχει η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων με τα μεγάλα λιμάνια
Τη σημασία της ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών συνδέσεων με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, αλλά και με τις Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ) αναδεικνύει η διοίκηση του ΟΣΕ με στόχο, αφενός την επαύξηση των εσόδων από τα 20 στα 30 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, και αφετέρου τη ραγδαία αναρρίχηση των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Αθανάσιος Κοτταράς αναγνωρίζει ότι για την ενίσχυση του μεριδίου των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών χρειάζεται επίσπευση των αναγκαίων έργων, ώστε λιμάνια και βιομηχανίες να αποκτήσουν έναν «σταθερό και αξιόπιστο» συνεργάτη στη μεταφορά προϊόντων: το τρένο.
Έτσι σε συνέχεια της συμφωνίας με Μότορ Όιλ, ΜΟΗ σε προτεραιότητα έχουν τεθεί από την αρχή του καλοκαιριού οι συζητήσεις με τα ΕΛΠΕ, τα οποία στο σιδηροδρομικό τμήμα μεταξύ των διυλιστηρίων Ελευσίνας και Ασπροπύργου επιθυμούν να κατασκευάσουν δύο αγωγούς πετρελαίου με σκοπό να αντικαταστήσουν δύο παλαιότερους που βρίσκονται μέχρι και σήμερα σε λειτουργία, τους οποίους και θα περάσουν κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή. Στις συζητήσεις έχει τεθεί το θέμα της αύξησης του εμπορευματικού φορτίου, αλλά και η αναβάθμιση της γραμμής. Αξίζει να αναφερθεί ότι, επί του παρόντος, τα ΕΛΠΕ πραγματοποιούν δύο δρομολόγια τον μήνα, ελάχιστα για τη δυνατότητά τους.
Ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής με την Κρήτη
Ταυτόχρονα σε προχωρημένο στάδιο είναι και οι συζητήσεις με τον ΑΔΜΗΕ, για την ηλεκτρική διασύνδεση της Αττικής με την Κρήτη. Τα καλώδια από το Σταθμό Μετατροπής ΕΡ/ΣΡ Αττικής θα φτάσουν υπογείως περνώντας κάτω από τις σιδηροδρομικές γραμμές στην Πάχη Μεγάρων για την προσαιγιάλωση και στη συνέχεια πόντιση στη θάλασσα ώστε υποθαλάσσια να φτάσουν στην Κορακιά της Κρήτης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΟΣΕ, οι νέες υποδομές και η γραμμή είναι έργο προϋπολογισμού 9 εκατ. ευρώ.