Νέα κατάσχεση τάνκερ ανοιχτά της Βενεζουέλας: Η Αμερικανική Ακτοφυλακή σε δράση
Η επιχείρηση για την ανάληψη ελέγχου του πλοίου Bella 1, μετά από κυρώσεις, εντείνει τις αντιπαραθέσεις στην Καραϊβική.
Λίγες μόνο ώρες μετά την τελευταία κατάσχεση δεξαμενόπλοιου ανοιχτά των ακτών της Βενεζουέλας, το Λιμενικό Σώμα των ΗΠΑ επιχειρεί να θέσει υπό τον έλεγχό του ένα ακόμη τάνκερ, όπως μεταδίδουν αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Πρόκειται για το πλοίο Bella 1, στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ από το 2024, λόγω φερόμενων δεσμών με το Ιράν και τη Χεζμπολάχ. Το δεξαμενόπλοιο, το οποίο κατευθυνόταν στη Βενεζουέλα κενό φορτίου, φέρει ψευδή σημαία και σε βάρος του έχει εκδοθεί δικαστική εντολή κατάσχεσης, σύμφωνα με Αμερικανό αξιωματούχο που μίλησε στο NBC.
Το βράδυ του Σαββάτου, οι αμερικανικές δυνάμεις, έχοντας λάβει ένταλμα από ομοσπονδιακό δικαστήριο, προσπάθησαν να αναχαιτίσουν το πλοίο, ωστόσο εκείνο συνέχισε την πορεία του, με αποτέλεσμα να βρίσκεται σε εξέλιξη καταδίωξη.
Υπενθυμίζεται ότι στις 10 Δεκεμβρίου, το δεξαμενόπλοιο Skipper, το πρώτο μεγάλο πλοίο που συνελήφθη, οδηγήθηκε σε αμερικανικό λιμάνι και το φορτίο του κατασχέθηκε. Σύμφωνα με τον Νικολάς Μαδούρο, μετέφερε 1,9 εκατομμύρια βαρέλια αργού, κατηγορώντας τις ΗΠΑ για «πειρατεία». Η τύχη του δεύτερου πλοίου, του Centuries, που κατασχέθηκε το προηγούμενο Σάββατο, παραμένει αδιευκρίνιστη.
Εφόσον η τρέχουσα επιχείρηση ολοκληρωθεί επιτυχώς, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα έχουν καταλάβει συνολικά τρία δεξαμενόπλοια σε διάστημα περίπου μιάμισης εβδομάδας, εκ των οποίων τα δύο εντός του ίδιου διημέρου. Οι ΗΠΑ έχουν αναπτύξει σημαντική ναυτική δύναμη στην Καραϊβική, επικαλούμενες την καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών, όμως πλέον η επιχείρηση περιλαμβάνει την κατάσχεση πλοίων με πετρέλαιο.
Στο μεταξύ, ο Ντόναλντ Τραμπ έχει επανειλημμένα αναφέρει πως οι μέρες του Μαδούρο είναι «μετρημένες» και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο πολέμου μεταξύ των δύο χωρών. Ο Αμερικανός πρόεδρος διέταξε τον «πλήρη αποκλεισμό» των πλοίων που υφίστανται κυρώσεις, παράγοντες ωστόσο επισημαίνουν την αοριστία του μέτρου, το οποίο θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως εφαρμοζόμενο σε κάθε πλοίο που μεταφέρει αργό από τη Βενεζουέλα, εκτός από αυτά της Chevron.

