Οδηγός Φυσικής Προσβασιμότητας σε Σχολικές Μονάδες
Νέο εργαλείο για τη βελτίωση της πρόσβασης ατόμων με αναπηρία στα σχολεία
Στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, μέσω της συμβουλευτικής-γνωμοδοτικής επιτροπής για την παρακολούθηση της φυσικής προσβασιμότητας, παρουσίασε τον «Οδηγό Φυσικής Προσβασιμότητας για σχολικές μονάδες». Η επιτροπή, η οποία συστάθηκε με σχετική υπουργική απόφαση (63348/Δ3/02-06-2025, ΦΕΚ Β΄ 2919), επικεντρώνεται στη βελτίωση της προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρία σε εκπαιδευτικές και διοικητικές δομές.
Ο οδηγός αυτός διαβιβάζεται στις σχολικές μονάδες και στους αρμόδιους φορείς με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και τη διάχυση σημαντικών πληροφοριών. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (Άρθρο 5 του Ν. 1894/1990, όπως επίσης οι αρμοδιότητες που ορίζονται στο Άρθρο 75, παρ. 14, 15, 16 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν. 3463/2006), όπως συμπληρώθηκαν από την παρ. 4 του άρθρου 94 του Ν. 3852/2010), η ευθύνη για τα κτηριακά ζητήματα των σχολικών μονάδων ανήκει στους κατά τόπον δήμους.
Ως εκ τούτου, ο «Οδηγός Φυσικής Προσβασιμότητας για σχολικές μονάδες» δεν αποτελεί ένα αυστηρά δεσμευτικό έγγραφο, αλλά λειτουργεί ως ένα εφαλτήριο για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις αναγκαίες βελτιωτικές παρεμβάσεις. Παράλληλα, τίθεται ως βάση για μια στενότερη συνεργασία μεταξύ των σχολείων και των αρμόδιων δημοτικών αρχών. Ο απώτερος στόχος είναι η ενίσχυση της κοινής αντίληψης και η προώθηση συντονισμένων ενεργειών για την αναβάθμιση της φυσικής προσβασιμότητας των σχολικών κτιρίων, με γνώμονα την αρχή της συμπερίληψης, την εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης και την προστασία των δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τον οδηγό.