Επίδομα θέρμανσης 2025-2026: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα
Οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση έως τις 5 Δεκεμβρίου
Τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα myΘέρμανση της ΑΑΔΕ για το επίδομα θέρμανσης, καθώς δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η κοινή υπουργική απόφαση που καθορίζει το ύψος, τους δικαιούχους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία χορήγησής του.
Οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση έως τις 5 Δεκεμβρίου. Το επίδομα θέρμανσης κυμαίνεται από 100 έως 800 ευρώ, ενώ για περιοχές με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να φτάσει έως και τα 1.200 ευρώ. Η καταβολή του επιδόματος θα πραγματοποιηθεί σε δόσεις ως εξής:
- Έως τις 23 Δεκεμβρίου θα χορηγηθεί η προκαταβολή, που ανέρχεται στο 60% του ποσού που είχε λάβει ο δικαιούχος την περίοδο 2024-2025. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι κάτω από 80 ευρώ.
- Υπόλοιπο επιδόματος: Έως τις 29 Μαΐου 2026 για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1.10.2025, και ειδικά για καυσόξυλα και πέλετ από 1.6.2025, έως και 31.3.2026 και των οποίων τα παραστατικά έχουν εκδοθεί έως την 15η Απριλίου 2026 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 30ή Απριλίου 2026.
Ειδικά για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, έως την 29η Μαΐου 2026 βάσει των στοιχείων που απεστάλησαν από τον ΔΕΔΔΗΕ στη ΓΔΗΛΕΔ της ΑΑΔΕ μέχρι τη 15η Μαΐου 2026.
Σύμφωνα με το πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί, οι διαχειριστές είναι υποχρεωτικό να δηλώσουν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά – κλειστά, τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα).
Η κατανομή θα πρέπει να ισχύει για όλο τον χρόνο, ενώ το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1.000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής. Συγκεκριμένα, οι διαχειριστές ή οι εκπρόσωποι των πολυκατοικιών ή οι εταιρείες διαχείρισης πολυκατοικιών, δηλώνουν στο myΘέρμανση τα ακόλουθα στοιχεία:
- Τον ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρείας διαχείρισης της πολυκατοικίας.
- Τον ΑΦΜ της πολυκατοικίας, εφόσον υπάρχει.
- Τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που αντιστοιχεί στην πολυκατοικία.
- Τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στις δαπάνες θέρμανσης.
- Το ονοματεπώνυμο των φυσικών προσώπων που διαμένουν στα διαμερίσματα τα οποία δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη.
Μετά τη συμπλήρωση των παραπάνω στοιχείων προβαίνουν σε ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής.
Σε περίπτωση που η δαπάνη θέρμανσης καταβάλλεται μέσω κοινοχρήστων, καταχωρίζονται επιπρόσθετα ο αριθμός της απόδειξης εξόφλησης κοινοχρήστων ή εναλλακτικά ο αριθμός που φέρει το ειδοποιητήριο πληρωμής αυτών (αν δεν έχει ήδη εκδοθεί κατά την υποβολή της αίτησης απόδειξη εξόφλησης), τον ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρείας διαχείρισης της πολυκατοικίας, καθώς και το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο.
Η δυνατότητα πληρωμής ενεργοποιείται όταν έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος.