Ενημέρωση με ένα κλικ

Καραμανλής: Τέλος η αβεβαιότητα

«Σήμερα, μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, το έργο κατασκευής του βόρειου οδικού άξονα του Ε-65, μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης. Ένα έργο που πέρασε από “χίλια κύματα” πλέον εισέρχεται στην φάση της κατασκευής του» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση και ψήφιση της τροποποίησης των σχετικών συμβάσεων στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι μετά από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς, με αλλεπάλληλες επαφές και διαπραγματεύσεις με την ΕΕ, καταφέραμε να πάρουμε το πολυπόθητο «πράσινο» φως για το έργο αυτό, έτσι ώστε να είναι συμβατό με τους κανόνες του ευρωπαϊκού Δικαίου. Και προχωράμε άμεσα όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης και με μηδενικούς εθνικούς πόρους, τόνισε.

Ο βόρειος οδικός άξονας του Ε-65, που μετά την κύρωση της σύμβασης από την Ολομέλεια επιτέλους ξεκινάει, θα είναι από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία, με μήκος 70,5 χλμ. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή δύο συν δύο λωρίδες και ΛΕΑ. Η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα τρία χρόνια και είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν προϋπολογιστεί και 38 εκατ. ευρώ επιπλέον για τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές εργασίες που μπορεί να προκύψουν. Μάλιστα, ο υπουργός ανέφερε ότι ήδη βρισκόμαστε στο 55% των απαλλοτριώσεων και χρησιμοποιούμε, όπως και σε άλλα έργα εθνικής σημασίας, την διαδικασία του 7Α για να «τρέξει» αυτή η διαδικασία πολύ πιο γρήγορα, καθώς αυτή είναι μια αιτία που καθυστερεί πάντα τα έργα.

Ο Κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι αυτός ο δρόμος σημαίνει γρήγορες, ασφαλείς και φιλικές στο περιβάλλον μετακινήσεις από την Αθήνα στην Μακεδονία και το αντίστροφο ή καλύτερες συνδέσεις με την Ιταλία μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, τα Δυτικά Βαλκάνια και μέσω αυτών στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Επίσης, όπως είπε, για την κυβέρνηση αποτελεί την έμπρακτη στήριξη στην Δυτική Μακεδονία, σε μια κρίσιμη περίοδο, αυτή της απολιγνιτοποίησης, όπου θα συμβάλει όχι μόνο στον εξορθολογισμό της λειτουργίας των υφιστάμενων εταιρειών, αλλά το κυριότερο, θα διευκολύνει και θα ενθαρρύνει νέες εταιρείες να εγκατασταθούν εκεί και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.

Ο υπουργός, μάλιστα, ανέφερε ότι αυτό ήταν και ένα βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης στην ΕΕ, με το οποίο ξεπεράσαμε τα προβλήματα ένταξης του έργου και χρηματοδότησής του από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η ολοκλήρωση του Ε-65 για την κυβέρνηση, τόνισε ο υπουργός, «είναι απόλυτη προτεραιότητα, όχι στα λόγια όπως έκαναν οι άλλες κυβερνήσεις πριν από εμάς και ειδικά του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά στην πράξη» και επισήμανε ότι «ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, για αυτό το έργο έκανε πολλές φορές παρεμβάσεις στην ΕΕ και στα όργανά της, για να ξεπεραστούν τα πολλά προβλήματα νομικής φύσεως που είχαν προκύψει». Πρόσθεσε δε, πως «είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις που πρόεδρος κυβέρνησης ασχολείται με τόσο εντατικό βαθμό με την υλοποίηση ενός τόσου σημαντικού και μεγάλου έργου».

Υπενθύμισε ότι ο Ε-65 ήταν ένας από τους αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με σύμβαση παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνησης Κ. Καραμανλή. Στην συνέχεια, σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε ένα ενδιάμεσο τμήμα του έργου. «Εμείς, ως κυβέρνηση, τον Ε- 65 τον παραλάβαμε με το νότιο τμήμα να προχωράει με πολύ αργούς ρυθμούς, ενώ το βόρειο τμήμα παρέμενε επί χρόνια μπλοκαρισμένο, μπλεγμένο με σύνθετα και πολλά προβλήματα και που χρειάσθηκε η ίδια η παρέμβαση του πρωθυπουργού, τόσο για να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα, όσο και να ενταχθεί στο νεοσύστατο Ταμείο Ανάκαμψης, που σημαίνει ότι η εθνική συμμετοχή σε αυτό το έργο είναι μηδενική και τα χρήματα με τα οποία θα κατασκευαστεί είναι χρήματα εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκούς πόρους» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής αποτιμώντας το έργο που γίνεται στο υπουργείο αυτά τα δύο χρόνια, έκανε λόγο για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ. Από αυτά, έχουν συμβασιοποιηθεί έργα ύψους 3,5 με 4 δισ. ευρώ και αυτά είναι η γραμμή 4 του Μετρό, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, που και αυτό ήταν «κολλημένο» στην ΕΕ, τον Ε-65, το ‘Ακτιο-Αμβρακία, καθώς και άνω των 350 εκατ. ευρώ σε αντιπλημμυρικά έργα, όταν στα προηγούμενα τεσσεράμισι χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε συμβασιοποιήσει έργα κάτω από 500 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός είπε πως σύντομα θα υπάρξουν καλά νέα και για το έργο Πάτρα- Πύργος, ένα έργο, όπως είπε, «που χτίστηκε πάνω στην προσπάθεια της προηγούμενης κυβέρνησης με τις κατατμήσεις για να ευνοηθεί συγκεκριμένος εργολάβος-υποψήφιος καναλάρχης».

Απαντώντας στις επικρίσεις του εισηγητή της μειοψηφίας, Χρήστου Γιαννούλη σχετικά με τα έργα στον σταθμό Βενιζέλου στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υπουργός απάντησε πως «είναι απίστευτο το πως εσείς (σσ ΣΥΡΙΖΑ) αξιοποιείτε μια διαμαρτυρία 5 ανθρώπων όταν για πρώτη φορά: δήμος, περιφέρεια, ΤΕΕ και οι περισσότεροι φορείς συμφωνούν στο έργο της Θεσσαλονίκης. Εσείς ρίχνετε τα φώτα σε 5 ανθρώπους που διαμαρτυρήθηκαν, δικαίωμά σας είναι αυτό να το κάνετε, όμως, ένα τέτοιο έργο δεν θα μείνει πίσω επειδή το θέλουν 5 άνθρωποι».

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει