Η Oracle απέλυσε 21.000 εργαζομένους μέσα σε έναν χρόνο λόγω Τεχνητής Νοημοσύνης
Το ψηφιακό «ψαλίδι» σε παγκόσμια κλίμακα, οι αποζημιώσεις των 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και το ζοφερό μέλλον της απασχόλησης στον τομέα της τεχνολογίας.
Η συζήτηση για το πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) θα μεταμορφώσει την αγορά εργασίας δεν αποτελεί πλέον σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά τη σκληρή πραγματικότητα του σήμερα. Τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Oracle επιβεβαιώνουν τους χειρότερους φόβους του κλάδου, αποκαλύπτοντας μια μαζική συρρίκνωση του εργατικού της δυναμικού.
Σύμφωνα με την ετήσια ρυθμιστική έκθεση της εταιρείας, μέχρι τις 31 Μαΐου 2026, ο αριθμός των εργαζομένων έπεσε στους 141.000 από τους 162.000 που απασχολούνταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Αυτό μεταφράζεται σε 21.000 θέσεις εργασίας που χάθηκαν μέσα σε μόλις 12 μήνες. Από το εναπομείναν προσωπικό, περίπου 49.000 εργάζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ οι υπόλοιποι 92.000 είναι κατανεμημένοι σε διεθνές επίπεδο.
Η διοίκηση της Oracle, επικαλούμενη ένα εκτεταμένο «σχέδιο αναδιάρθρωσης», παραδέχθηκε ανοιχτά ότι η υιοθέτηση και ανάπτυξη τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης σε ολόκληρο το φάσμα των δραστηριοτήτων της αποτελεί βασική αιτία για τις περικοπές. Τα εργαλεία AI αναλαμβάνουν πλέον περίπλοκες διαδικασίες, όπως το customer support και η διαχείριση συστημάτων, καθιστώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας περιττές.
Η μετάβαση σε αυτό το αυτοματοποιημένο μοντέλο συνοδεύεται από τεράστιο οικονομικό κόστος. Η εταιρεία δαπάνησε το αστρονομικό ποσό του 1,8 δισεκατομμυρίου δολαρίων μόνο για έξοδα αναδιάρθρωσης, ένα νούμερο που αφορά σε μεγάλο βαθμό τις αποζημιώσεις των απολυμένων υπαλλήλων. Το κύμα αυτό αποτελεί ένα ηχηρό καμπανάκι κινδύνου, καθώς οι τεχνολογικοί κολοσσοί φαίνεται πως θυσιάζουν το ανθρώπινο δυναμικό τους στον βωμό της ψηφιακής κερδοφορίας.