Στην ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη 25/6 ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Ανοίγει ο δρόμος για την εκλογή δημάρχων από τον πρώτο γύρο, με τον υπουργό Εσωτερικών να προτείνει τη μεταφορά κρίσιμων αρμοδιοτήτων στην αυτοδιοίκηση.
Στην ολομέλεια της Βουλής εισάγεται αύριο, Πέμπτη 25/6, η συζήτηση για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έπειτα από την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του νομοσχεδίου στην επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης. Το νομοσχέδιο, που περιλαμβάνει τη σημαντική θεσμοθέτηση της εκλογής αιρετών σε έναν γύρο, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια επιτροπή. Επί της αρχής, η ΝΔ τάχθηκε υπέρ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Πλεύση Ελευθερίας καταψήφισαν, ενώ το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση και η Νίκη δήλωσαν επιφύλαξη για την ολομέλεια.
Ο υπουργός Εσωτερικών, κ. Λιβάνιος, υποστήριξε ότι η μετάβαση σε εκλογές ενός γύρου θα ενισχύσει τη συμμετοχή και θα προσδώσει μεγαλύτερη ισχύ στους δημάρχους. Παράλληλα, τόνισε ότι το νέο σύστημα ευνοεί τις προεκλογικές συνεργασίες και τη συγκρότηση κοινών ψηφοδελτίων, προωθώντας έναν ουσιαστικό προγραμματικό διάλογο πριν από την κάλπη.
Στο πλαίσιο του διαλόγου για την αποκέντρωση, ο κ. Λιβάνιος έθεσε το ζήτημα μεταφοράς αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. «Ήρθε η ώρα να κάνουμε μια πολύ σοβαρή συζήτηση», σημείωσε ο υπουργός, φέρνοντας ως παράδειγμα τη δυνατότητα της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης να αναλάβει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, κατά το πρότυπο του Transport for London. Ωστόσο, εμφανίστηκε επιφυλακτικός για άλλα πεδία, τονίζοντας πως δεν έχει πειστεί ότι η μεταφορά των Κέντρων Υγείας στην αυτοδιοίκηση θα απέδιδε καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την ένταξή τους στο ΕΣΥ.