Ενημέρωση με ένα κλικ

Τηλεκπαίδευση: Μάθημα αριθμητικής με τραπουλόχαρτα- Εξηγήσεις από το δάσκαλο

Εντύπωση και προβληματισμό προκάλεσε το μάθημα μαθηματικών την πρώτη μέρα της τηλεκπαίσευσης μέσω της ΕΡΤ. Συγκεκριμένα, ο δάσκαλος χρησιμοποίησε τραπουλόχαρτα προκειμένου να δείξει απλές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης.

Ειδικότερα, ο μαθηματικός Γιάννης Καραγιαννάκης, έδωσε εξηγήσεις για τα οφέλη μιας τέτοιας μεθόδου διδασκαλίας.

«Η τράπουλα έχει, αν πάρω ένα τριάρι για παράδειγμα, το σύμβολο 3 και έχει και 3 καρδούλες. Οπότε για μικρά παιδιά είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιληφθούν την αίσθηση του αριθμού. Επίσης, αυτό το έχουν όλοι στο σπίτι τους. Άρα προσπαθούσα να σκεφτώ τι μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές που είναι μέσα στο σπίτι τους, τη διάρκεια του lockdown».

Βέβαια, διχασμένοι είναι οι γονείς σχετικά με τα μαθήματα με τις τράπουλες. Οι μαθητές καλούνται να πάρουν στα χέρια τους μια τράπουλα για να μάθουν να κάνουν μαθηματικές πράξεις.

«Οι αριθμοί αναπαρίστανται σαν σύμβολο και σαν ποσότητα. Μπορούν να κάνουν απίστευτα πράγματα με την τράπουλα. Δεν υπάρχουν πολλά υλικά που να συνδυάσουν και τις 3 αναπαραστάσεις του αριθμού, ποσότητα, σύμβολο και λέξη».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η τράπουλα τα κάνει όλα αυτά και είναι ένα εξαιρετικό υλικό δοκιμασμένο. «Τώρα αν έχουμε αυτά τα ταμπού ότι θα κάνουμε το παιδί μου χαρτοπαίχτη, τώρα αυτά δεν μπορώ να μπω σε διαδικασία. Όποιος το σκέφτεται έτσι ας μην το χρησιμοποιήσει ποτέ».

«Δεν τους μαθαίνουμε μπλακ τζακ και όλα αυτά. Δίνουμε έμφαση στην αίσθηση του αριθμού. Επίσης, σε άλλα σχολεία -γιατί εγώ έχω δουλέψει αρκετά στο εξωτερικό- την τράπουλα την δουλεύουν από α’ δημοτικού. Δεν μιλάμε ούτε για μπαστούνια και ρίγες και όλα αυτά. Μιλάμε για καρδούλες, διαμαντάκια, βασιλιά και βασίλισσα».

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More