“Bluesky”: Η νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης
Το νέο “Twitter” ιδιαίτερα για τους απογοητευμένους χρήστες της πλατφόρμας Χ.
Η νέα πλατφόρμα “Bluesky” μοιάζει κατά πολύ με το παλιό “Twitter” και είναι φυσικό καθώς δημιουργήθηκε από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ και αριθμεί μέχρι στιγμής 19 εκατ. χρήστες.
Ο ίδιος είχε πει παλαιότερα πως ήθελε το Bluesky να είναι μια «αποκεντρωμένη» έκδοση του Twitter, που δεν θ’ ανήκει σε κανένα άτομο ή οντότητα. Τώρα διοικείται και ανήκει κατά κύριο λόγο στη διευθύνουσα σύμβουλο Τζέι Γκρέιμπερ, ως αμερικανική εταιρεία κοινής ωφέλειας η οποία όπως δηλώνει κερδίζει περί τους 10.000 νέους χρήστες κάθε 10-15 λεπτά.
Η πλατφόρμα ανακοίνωσε το Σαββατοκύριακο ότι πρόσθεσε ένα εκατομμύριο χρήστες σε μια ημέρα, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται πλέον και πολλοί Έλληνες χρήστες. με τον συνολικό αριθμό των χρηστών της να ανέρχεται πλέον σε 19 εκατομμύρια.
Αυτή τη στιγμή, το περιβάλλον χρήστη (UI) του Bluesky δεν διατίθεται στα Ελληνικά , αν και κάποιος μπορεί να κάνει αναρτήσεις και στα Ελληνικά χωρίς κάποιο πρόβλημα.
Το Bluesky υπάρχει από το 2019, αλλά μέχρι και πριν από λίγους μήνες λειτουργούσε μόνο με «προσκλήσεις»,
Έχει μπει δυναμικά στην κατηγορία εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης στο αμερικανικό App Store της Apple και, όπως λένε οι Αμερικανοί, «the sky is the limit»…
Ο ιστότοπος ήταν αρχικά μόνο για προσκεκλημένους, αλλά άνοιξε για το κοινό τον Φεβρουάριο.
Περιέχει μια ροή Discover, η οποία, όπως δήλωσε πέρυσι η Bluesky, είναι “προσαρμοσμένη σε αυτό που θέλετε να βλέπετε, ενώ παράλληλα σας δίνει μια εικόνα για το τι είναι trending στο δίκτυο”. Διαθέτει επίσης μια χρονολογική ροή για τους λογαριασμούς που ακολουθούν οι χρήστες.
Η πλατφόρμα έχει επίσης προσθέσει νέες λειτουργίες τον τελευταίο χρόνο, όπως η άμεση ανταλλαγή μηνυμάτων και βίντεο.
“Το Bluesky είναι ένα ανοιχτό κοινωνικό δίκτυο που δίνει στους δημιουργούς ανεξαρτησία από τις πλατφόρμες, στους προγραμματιστές την ελευθερία να δημιουργούν και στους χρήστες την επιλογή της εμπειρίας τους”, αναφέρει η πλατφόρμα στην κοινωνική της σελίδα.
Η Bluesky κέρδισε έδαφος αφότου ο Μασκ άρχισε να κάνει ριζικές αλλαγές στο X, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης λογαριασμών που πλήρωναν για την «μπλε» κατάσταση επαλήθευσης (blue check) και της κατάργησης των κανόνων εποπτείας περιεχομένου. Καθώς έβαλε λιγότερα όρια στην ομιλία στο Χ, μερικοί άνθρωποι αναζήτησαν μια λιγότερο επιβλαβή διαδικτυακή ατμόσφαιρα στο Bluesky.
Τον Σεπτέμβριο, η δημοτικότητα του Bluesky αυξήθηκε μετά την απαγόρευση του X στη Βραζιλία, όταν ο Μασκ αρνήθηκε να συμμορφωθεί με δικαστική απόφαση για αναστολή ορισμένων λογαριασμών. Περισσότερα από τρία εκατομμύρια άτομα προσχώρησαν στο Bluesky. Η τελευταία μιάμιση εβδομάδα ήταν ένα σημείο καμπής.
Από τότε που ο Ντόναλντ Τραμπ κέρδισε τις προεδρικές εκλογές, χρήστες του X έχουν εγκαταλείψει την πλατφόρμα λόγω των στενών δεσμών του Mασκ με τον Tραμπ. Συχνά συρρέουν στο Bluesky. Περισσότεροι από 116.000 άνθρωποι στις Ηνωμένες Πολιτείες απενεργοποίησαν τους X λογαριασμούς τους την επομένη των εκλογών.
Παράλληλα, η βρετανική εφημερίδα The Guardian ανακοίνωσε ότι πλέον δεν θα δημοσιεύει περιεχόμενο στους επίσημους λογαριασμούς της στο Χ (πρώην Twitter), επικαλούμενη «το συχνά δυσάρεστο περιεχόμενο που προωθείται ή βρίσκεται στην πλατφόρμα». Ο Guardian έχει περισσότερους από 80 λογαριασμούς στο X με περίπου 27 εκατομμύρια ακόλουθους.
Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει πολλές ακόμα επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε ποικίλους τομείς, όπως άλλα ΜΜΕ, διαφημιστικές εταιρείες ή και αθλητικοί σύλλογοι.