Ενημέρωση με ένα κλικ

Υπό στενό κλοιό οι τράπεζες μετά τις καταγγελίες καταναλωτών

Απολογισμός της έκθεσης του Συνήγορου του Καταναλωτή για το 2019

Σε συμβιβασμούς αναγκάστηκαν να προχωρήσουν οι τράπεζες, επιστρέφοντας στους καταναλωτές ποσά, τα οποία παρακράτησαν για μία σειρά υπηρεσιών, όπως την ανανέωση των χρεωστικών καρτών ή την καταχώρηση εμπραγμάτων δικαιωμάτων στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

Η έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή (ΣτΚ) για το 2019, αναφέρει την επιτυχή ολοκλήρωση διαμεσολαβήσεων της ανεξάρτητης αρχής στις εξής υποθέσεις:

Αντιλογισμού χρεώσεων εξόδων ανανέωσης χρεωστικών καρτών:

Ο ΣτΚ έλαβε αρκετές αναφορές καταναλωτών και κατόχων χρεωστικών καρτών, αλλά και δικαιούχων καταθετικών λογαριασμών, εναντίων διαφόρων τραπεζών.

Κύριο αίτημα η απαλλαγή των καταναλωτών από τη χρέωση εξόδων ανανέωσης των καρτών τους, η οποία πραγματοποιήθηκε στους καταθετικούς τους λογαριασμούς, ύψους πέντε ή έξι ευρώ, ανάλογα με την τράπεζα.

Από τη διερεύνηση των αναφορών προέκυψε η ελλιπής ενημέρωση των καταναλωτών, καθώς και η απουσία συμβατικών όρων, οι οποίοι να προβλέπουν τη δυνατότητα επιβολής των συγκεκριμένων χρεώσεων.

Η διαμεσολάβηση της αρχής, αλλά και συναντήσεις μεταξύ της αρχής και εκπροσώπων των τραπεζών, οδήγησαν στην επιστροφή των χρηματικών πόσων στους καταναλωτές, ακυρώνοντας ουσιαστικά τις ”χρεώσεις”.

Χρέωσης εξόδων κτηματογράφησης: 
Ο ΣτΚ, έλαβε αναφορές και από δανειολήπτες, οι οποίοι κατάγγειλαν την χρέωση των λογαριασμών των δανείων τους, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση.
Η χρέωση αφορούσε έξοδα και τέλη καταχώρησης εμπραγμάτων δικαιωμάτων στο Εθνικό Κτηματολόγιο, τα οποία είχαν συσταθεί υπέρ της τράπεζας και, ειδικότερα, προς εξασφάλιση των απαιτήσεών της έναντι των δανείων, με την χρέωση να αφορά ένα πόσο ύψους 80 – 100 ευρώ.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών διαμαρτυρήθηκαν προς τον ΣτΚ, δηλώνοντας άγνοια για το αντικείμενο των χρεώσεων, τις οποίες διαπίστωσαν ξαφνικά στους λογαριασμούς τους.
Ταυτόχρονα λόγω της παράλειψης ενημέρωσής τους, οι περισσότεροι καταναλωτές χρεώθηκαν και με τόκους υπερημερίας στα δάνειά τους για τη μερικά ανεξόφλητη μηνιαία δόση τους, μέρος της οποίας παρακρατήθηκε από την τράπεζα για την κάλυψη των επίμαχων εξόδων. 
Ο ΣτΚ, εντόπισε ελλιπή ενημέρωση των δανειοληπτών, καθώς και κατά πλειοψηφία απουσία, συμβατικών όρων, οι οποίοι να προβλέπουν την επιβάρυνση των δανειοληπτών με τα συγκεκριμένα έξοδα.
Η διαμεσολάβηση της αρχής, συναντήσεις μεταξύ της αρχής και εκπροσώπων των τραπεζών, αλλά και έγγραφη σύσταση προς τις εμπλεκόμενες τράπεζες, οδήγησε στην διαγραφή των τόκων υπερημερίας οι οποίοι καταλογίστηκαν, παρανόμως, στα δάνεια των καταναλωτών.

 

Περισσότερες από 1.000, υπολογίζονται οι αναφορές στον ΣτΚ κατά χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών για το 2019, με το 46,4% να αφορά σε πιστώσεις, το 21,5% σε υποθήκες / στεγαστικά δάνεια, το 16,8% σε λογαριασμούς και υπηρεσίες πληρωμών και το 13,6% σε αποταμιεύσεις.

«Το χρηματικό ποσό, που έχει επιστραφεί σε καταναλωτές, ύστερα από ικανοποίηση των αιτημάτων τους με τη διαμεσολάβηση της αρχής, ανέρχεται για το 2019 σε 1.022.730 ευρώ και αποδίδεται κατά μεγάλο μέρος (περίπου κατά 49%) στην επίλυση καταναλωτικών διαφορών του κλάδου των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών (σ.σ. συμπεριλαμβανομένων αυτών από ασφαλιστικές εταιρείες)», σημειώνει η ανεξάρτητη αρχή.

Παράλληλα δεν έλειψαν και οι καταγγελίες για την ύπαρξη εισπρακτικών εταιριών, με τις αναφορές, με ποσοστό 47,6%, να αποτελούν ποσοστό ρεκόρ για τον ΣτΚ.
Οι καταναλωτές καταγγέλλουν αδικαιολόγητες οχλήσεις για οφειλές τους, οι οποίες ωστόσο έχουν πλήρως και ολοσχερώς εξοφληθεί ή μηδενιστεί.
Η παρέμβαση της αρχής στις σχετικές υποθέσεις είχε ως αποτέλεσμα την άμεση παύση των οχλήσεων των καταναλωτών, εφόσον διαπιστώθηκε κατά περίπτωση είτε ότι οι οχλήσεις οφείλονταν σε εκκρεμείς λογιστικές εγγραφές, οι οποίες δεν είχαν ολοκληρωθεί, είτε ότι τα χρέη είχαν, πράγματι, αποσβεστεί.

 

Από την πλευρά της η κυβέρνηση, κατόπιν επικοινωνίας με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών (ΕΕΤ) και την Ένωση Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, αποφάσισε την αναστολή κάθε επικοινωνίας με δανειολήπτες, οι οποίοι επικαλούνται αποδεδειγμένο σοβαρό και πραγματικό πρόβλημα ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις τους.

Εν συνεχεία η κυβέρνηση προειδοποίησε ότι σε περίπτωση, που οι καταγγελίες περί συνεχών οχλήσεων συνεχιστούν, θα προχωρήσει σε ακόμη δραστικότερα μέτρα, όσον αφορά, τόσο στις εισπρακτικές εταιρείες όσο και στις δικηγορικές εταιρείες.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com