Τέλος στο χάος με τα πατίνια: Νέος κανονισμός κυκλοφορίας και στάθμευσης στην Αθήνα
Πεζοδρόμια, ιστορικό κέντρο και κεντρικοί πεζόδρομοι "απαγορεύονται" για τα Ε.Π.Η.Ο., ενώ δημιουργούνται 1.574 θέσεις στάθμευσης.
Ο δήμος Αθηναίων προχωρά στην εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου κανονισμού κυκλοφορίας και στάθμευσης για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.), με στόχο την αποκατάσταση της τάξης, τη βελτίωση της ασφάλειας και την προστασία του δημόσιου χώρου. Η ρύθμιση, που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο, απαγορεύει την κίνηση των Ε.Π.Η.Ο. σε πεζοδρόμια, γύρω από την Ακρόπολη, καθώς και στους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου.
Όπως τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, «απελευθερώνουμε δημόσιο χώρο και βάζουμε τάξη στο χάος με τα πατίνια». «Προωθούμε τη μικροκινητικότητα στην πόλη, αλλά με ξεκάθαρους κανόνες σε κάθε Δημοτική Κοινότητα», πρόσθεσε, αναφερόμενος στα νέα μέτρα που περιλαμβάνουν όρια ταχύτητας και τη δημιουργία 1.574 θέσεων στάθμευσης για πατίνια εταιρειών εκμίσθωσης σε 124 ζώνες. «Προστατεύουμε με πράξεις την προσβασιμότητα όλων των συμπολιτών μας», υπογράμμισε.
Η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, επισήμανε ότι ο κανονισμός αποτελεί αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς και στοχεύει σε μια πόλη που λειτουργεί καλύτερα για όλους. Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Δημοσίων Κοινοχρήστων Χώρων, Θωμάς Γεωργιάδης, διαβεβαίωσε ότι η Δημοτική Αστυνομία αναλαμβάνει την επιχειρησιακή εφαρμογή του κανονισμού μέσω εντατικών ελέγχων, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία για την παρακολούθηση των Ε.Π.Η.Ο. σε πραγματικό χρόνο.
Τι αλλάζει για τα Ε.Π.Η.Ο. στην Αθήνα:
* **Κυκλοφορία:** Απαγορεύεται η κίνηση σε πεζοδρόμια, ενώ επιβάλλεται όριο ταχύτητας 6 χλμ/ώρα σε πεζόδρομους και κοινόχρηστους χώρους. Δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία σε οδούς με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ/ώρα.
* **Στάθμευση:** Η στάθμευση πρέπει να διασφαλίζει ελεύθερη δίοδο 1,5 μέτρου για τους πεζούς και απαγορεύεται σε ράμπες, διαβάσεις, εισόδους κτιρίων και αρχαιολογικούς χώρους. Για τις εταιρείες εκμίσθωσης, η στάθμευση επιτρέπεται αποκλειστικά σε 124 ειδικά διαμορφωμένες ζώνες με 1.574 θέσεις.
* **Αδειοδότηση:** Οι εταιρείες θα υπόκεινται σε διαδικασία αδειοδότησης, με ετήσια αξιολόγηση φακέλων και περιορισμούς στον αριθμό θέσεων που μπορούν να διεκδικήσουν.
* **Κυρώσεις:** Εφαρμόζονται οι προβλέψεις του Κ.Ο.Κ. για παραβάσεις, ενώ προβλέπεται η απομάκρυνση παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων και η ανάκληση αδειών. Όλα τα Ε.Π.Η.Ο. θα διαθέτουν μοναδικό σειριακό αριθμό και θα καταγράφονται σε ειδικό Μητρώο.
Η εφαρμογή του νέου κανονισμού θα συνοδευτεί από σήμανση, ψηφιακή παρακολούθηση και ενημερωτική καμπάνια, με στόχο την ομαλή μετάβαση και την ενσωμάτωση της μικροκινητικότητας με ασφάλεια και σεβασμό στον δημόσιο χώρο.