Ενημέρωση με ένα κλικ

Πλανήτης Αφροδίτη: Ίχνη εξωγήινης ζωής εντόπισαν οι επιστήμονες

Πιθανά ίχνη ζωής στην Αφροδίτη ανακάλυψαν οι αστρονόμοι, μετά την εύρεση ενός αερίου στην ανώτατη ατμόσφαιρα του πλανήτη.
Όπως επισημαίνεται σχετικά, οι επιστήμονες δεν είναι ακόμη σίγουροι, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις για ύπαρξη ουσίας την οποία συναντούμε στη Γη στα αναερόβια βακτήρια.
Η εν λόγω ουσία ονομάζεται φωσφίνη και αποτελεί ένα μόριο του φωσφόρου με τρία άτομα υδρογόνου – επιβλαβές αέριο που στη Γη συνδέεται μόνο με τη ζωή, σύμφωνα με μελέτη στο περιοδικό «Nature Astronomy».
Οι συγγραφείς της μελέτης και αρκετοί εξωτερικοί εμπειρογνώμονες λένε ότι αυτό απέχει πολύ από την πρώτη απόδειξη ζωής σε άλλο πλανήτη, αλλά δεν μπορούν να βρουν μια καλή εξήγηση, χημική ή γεωλογική, που δεν περιλαμβάνει κάτι σχετικό με την ύπαρξη ζωής.

Τα σύννεφα της Αφροδίτης -τα οποία αποτελούνται από 90% θειικό οξύ- θα μπορούσαν θεωρητικά να υποστηρίξουν μικρόβια που ευδοκιμούν ή τουλάχιστον αντέχουν σε ακραία οξύτητα – καθώς οι θερμοκρασίες κυμαίνονται στους 86 βαθμούς Φαρενάιτ.
«Αν πρόκειται για μικροοργανισμούς, θα έχουν πρόσβαση σε λίγο φως του ήλιου και νερό, και ίσως ζουν σε υγρά σταγονίδια.
Ωστόσο χρειάζονται κάποιον άγνωστο μηχανισμό για προστασία» αναφέρει ο Jane Greaves του Cardiff University.

Η συγγραφέας της μελέτης, Sara Seager, επιστήμονας του MIT, δήλωσε ότι η ομάδα των ερευνητών «εξάντλησε κάθε πιθανότητα και απέκλεισε ηφαίστεια, αστραπές, μικρούς μετεωρίτες που πέφτουν στην ατμόσφαιρα.
Δουλέψαμε όλη τη γνωστή χημεία, που μπορεί να συμβεί στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης και στην επιφάνεια της.
Καμία διαδικασία που εξετάσαμε δεν μπορούσε να παράγει φωσφίνη σε αρκετά υψηλές ποσότητες για να εξηγήσει τα ευρήματα της ομάδας μας.
Κανονικά η Αφροδίτη θα έπρεπε να είναι εχθρική στη φωσφίνη».

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει