Στενά του Ορμούζ: Το Ιράν απειλεί με μέτρα όσα πλοία πλέουν χωρίς την άδειά του
Οι Φρουροί της Επανάστασης θέτουν αυστηρούς περιορισμούς στη θαλάσσια οδό, την ώρα που ο Μάρκο Ρούμπιο απορρίπτει την επιβολή διοδίων από την Τεχεράνη.
Οι Φρουροί της Επανάστασης, το επίλεκτο σώμα του στρατού του Ιράν, κλιμακώνουν την ένταση στα Στενά του Ορμούζ, προειδοποιώντας τα πλοία να μην επιχειρήσουν διέλευση χωρίς την προηγούμενη έγκρισή τους. Σε επίσημη ανακοίνωσή τους, οι ιρανικές αρχές διαμήνυσαν ότι θα λάβουν «κατάλληλα μέτρα» απέναντι σε όσα σκάφη δεν συμμορφωθούν με τις υποδείξεις τους, χαρακτηρίζοντας οποιαδήποτε αυθαίρετη κίνηση ως «απαράδεκτη και επικίνδυνη».
Το καθεστώς της στρατηγικής σημασίας θαλάσσιας οδού αποτελεί πλέον κεντρικό σημείο τριβής στις συνομιλίες μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης. Από την πλευρά του, ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο, ο οποίος πραγματοποιεί περιοδεία στην περιοχή του Κόλπου, ξεκαθάρισε την Τρίτη ότι οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να αποδεχθούν την επιβολή τελών ή διοδίων, υπογραμμίζοντας τον διεθνή χαρακτήρα του Στενού του Ορμούζ.
Παρά τις αμερικανικές ενστάσεις, η Τεχεράνη εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο επιβολής τελών για τη διέλευση, επικαλούμενη τις υπηρεσίες διαχείρισης που παρέχει. Μάλιστα, το Ιράν και το Ομάν ανακοίνωσαν ότι βρίσκονται σε διαδικασία διαβούλευσης για τον καθορισμό του χρηματικού ποσού που θα απαιτείται. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο συμφωνίας που υπέγραψαν Τεχεράνη και Ουάσινγκτον για τον τερματισμό του πολέμου που ξέσπασε στις 28 Φεβρουαρίου, η ελεύθερη διέλευση χωρίς χρέωση προβλέπεται μόνο για 60 ημέρες, γεγονός που καθιστά το μέλλον της περιοχής εξαιρετικά αβέβαιο.