Γαλλία: Εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα του ιού Έμπολα σε γιατρό που επέστρεψε από το Κονγκό
Σε απομόνωση βρίσκεται ο ασθενής, ενώ οι γαλλικές υγειονομικές αρχές ξεκινούν τη διαδικασία ιχνηλάτησης των επαφών του για να περιορίσουν τον κίνδυνο.
Ο ιός Έμπολα έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο γαλλικό έδαφος, σημαίνοντας συναγερμό στις υγειονομικές αρχές της χώρας. Το επιβεβαιωμένο κρούσμα αφορά έναν γιατρό, ο οποίος νόσησε έπειτα από την επιστροφή του από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, περιοχή που πλήττεται από σφοδρή επιδημία.
Το γαλλικό υπουργείο Υγείας προχώρησε σε επίσημη ανακοίνωση, τονίζοντας πως ο ασθενής έχει ήδη τεθεί σε αυστηρή απομόνωση. Παράλληλα, οι αρμόδιες υπηρεσίες ξεκίνησαν άμεσα τη διαδικασία ιχνηλάτησης των επαφών του, προκειμένου να διασφαλιστεί ο έλεγχος της κατάστασης. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των γαλλικών αρχών, ο κίνδυνος για τον γενικό πληθυσμό της Ευρώπης παραμένει χαμηλός. Ο Γάλλος πρωθυπουργός, Στεφάν Λεκορνί, ενημερώνεται συνεχώς για την πορεία της υγείας του ασθενούς και την εξέλιξη των μέτρων.
Η κατάσταση στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό παραμένει κρίσιμη, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) να εκφράζει έντονη ανησυχία. Πάνω από 1.000 άνθρωποι έχουν νοσήσει, ενώ οι 267 έχουν χάσει τη ζωή τους, καθιστώντας την τρέχουσα επιδημία μία από τις πιο ραγδαίες στην ιστορία. Η 17η επιδημία Έμπολα, που κηρύχθηκε επίσημα στις 15 Μαΐου, οφείλεται στο στέλεχος Bundibugyo, για το οποίο δεν υφίσταται επί του παρόντος εμβόλιο ή εξειδικευμένη θεραπεία.