Ολλανδία: Πρώτη περίπτωση ευθανασίας σε παιδί κάτω των 12 ετών
Το ιατρικό συμβάν επιβεβαίωσε η υπουργός Υγείας, Σόφι Χέρμανς, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα για τη νομιμότητα της διαδικασίας.
Η Ολλανδία κατέγραψε το πρώτο περιστατικό ευθανασίας σε ανήλικο κάτω των 12 ετών, σε μια υπόθεση που φέρνει στο προσκήνιο τα όρια της ιατρικής δεοντολογίας και της νομοθεσίας. Την είδηση γνωστοποίησε η υπουργός Υγείας, Σόφι Χέρμανς, μέσω επίσημης επιστολής της προς το ολλανδικό κοινοβούλιο, αποκαλύπτοντας ότι η ιατρικώς υποβοηθούμενη αυτοκτονία του ανήλικου ασθενούς πραγματοποιήθηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Telegraph.
Το πλαίσιο που επιτρέπει την ευθανασία σε ανίατα άρρωστα παιδιά ηλικίας από ενός έως 12 ετών τέθηκε σε ισχύ πριν από δύο χρόνια, καλύπτοντας ένα νομοθετικό κενό που υπήρχε για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα. Μέχρι τότε, η πρακτική αυτή ήταν νόμιμη αποκλειστικά για νεογέννητα και άτομα άνω των 12 ετών. Για να εγκριθεί μια τέτοια πράξη σήμερα, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων, η επιβεβαίωση ότι το παιδί βιώνει αβάσταχτο πόνο και η ιατρική βεβαιότητα ότι δεν υπάρχει καμία προοπτική ανάρρωσης.
Η αρμόδια επιτροπή εξέτασης, που συστάθηκε για την ανάλυση του νέου νόμου, έχει ήδη επεξεργαστεί την υπόθεση και έχει έρθει σε επικοινωνία με τον θεράποντα ιατρό. Τα πορίσματα βρίσκονται πλέον στα χέρια των εισαγγελικών αρχών, οι οποίες καλούνται να κρίνουν εάν τηρήθηκαν αυστηρά όλες οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις. Η Ολλανδία, η οποία υπήρξε πρωτοπόρος νομιμοποιώντας την ιατρικώς υποβοηθούμενη αυτοκτονία το 2002, εκτιμάται πως θα αντιμετωπίζει πέντε έως 10 τέτοιες περιπτώσεις ετησίως, αφορώντας παιδιά που βρίσκονται στο τελικό στάδιο ασθενειών χωρίς δυνατότητα ανακούφισης του πόνου τους.