Στενά του Ορμούζ: Κοινή επιτροπή Ομάν και Ιράν για τη διαχείριση της ναυσιπλοΐας
Οι δύο χώρες δεσμεύονται για την ασφάλεια των θαλάσσιων οδών και ανακοινώνουν έναρξη διαβουλεύσεων με τα υπόλοιπα παράκτια κράτη της περιοχής.
Μια νέα σελίδα στις διμερείς τους σχέσεις ανοίγουν το Ομάν και το Ιράν, θέτοντας στο επίκεντρο τη διαχείριση της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ. Όπως ανακοινώθηκε επίσημα μετά τις συνομιλίες που διεξήχθησαν στη Μουσκάτ, οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη συγκρότηση κοινής επιτροπής, η οποία θα αναλάβει το έργο της οριοθέτησης των όρων για τις υπηρεσίες και τα συναφή έξοδα που αφορούν τη συγκεκριμένη θαλάσσια οδό.
Η πρωτοβουλία αυτή υπογραμμίζει τη βούληση των δύο κρατών να διατηρήσουν τα Στενά του Ορμούζ ως έναν ασφαλή και ελεύθερο δίαυλο για το διεθνές εμπόριο. Στο πλαίσιο αυτό, το Ομάν και το Ιράν ξεκαθάρισαν πως κάθε ρύθμιση που θα προκύψει οφείλει να σέβεται απόλυτα τα κυριαρχικά τους δικαιώματα. Παράλληλα, οι δύο χώρες γνωστοποίησαν την πρόθεσή τους να ξεκινήσουν άμεσα έναν κύκλο διαβουλεύσεων με τα υπόλοιπα παράκτια κράτη και τους άμεσα εμπλεκόμενους διεθνείς παράγοντες, με σκοπό την ενίσχυση της σταθερότητας και της θαλάσσιας ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή.