Γαλλία: Εκτός λειτουργίας ο πυρηνικός σταθμός του Golfech λόγω του καύσωνα
Η άνοδος της θερμοκρασίας στον ποταμό Garonne ανάγκασε την EDF να σταματήσει προληπτικά την παραγωγή ενέργειας.
Η διακοπή της λειτουργίας του πυρηνικού σταθμού του Golfech στη Γαλλία αποτελεί γεγονός, καθώς οι περιβαλλοντικές συνθήκες και το κύμα καύσωνα που πλήττει τη χώρα κατέστησαν την απόφαση επιβεβλημένη. Ο σταθμός, ο οποίος χρησιμοποιεί τα ύδατα του ποταμού Garonne για την ψύξη των αντιδραστήρων του, έθεσε εκτός λειτουργίας τον έναν από τους δύο αντιδραστήρες πεπιεσμένου ύδατος ισχύος 1,3 GW, λίγο πριν από τα μεσάνυκτα. Η κίνηση αυτή πραγματοποιήθηκε προληπτικά, καθώς η θερμοκρασία των υδάτων του ποταμού έφτασε τους 28°C, ενώ ο δεύτερος αντιδραστήρας ήταν ήδη εκτός λειτουργίας για προγραμματισμένη συντήρηση.
Σύμφωνα με απόφαση του 2006, η οποία θεσπίστηκε για την προστασία της τοπικής πανίδας και χλωρίδας, η θερμοκρασία του ποταμού μετά τις εκροές του σταθμού απαγορεύεται να υπερβαίνει το συγκεκριμένο όριο των 28°C. Η διαχείριση της ενέργειας, η οποία ανήκει στην εταιρεία EDF, επισημαίνει ότι η συνεχή ψύξη των 57 πυρηνικών αντιδραστήρων της χώρας καθιστά την εγκατάστασή τους δίπλα σε ποταμούς ή στη θάλασσα κρίσιμης σημασίας. Σε περιόδους ακραίας ζέστης, η EDF ενδέχεται να περιορίσει ή να διακόψει πλήρως την παραγωγή για την αποφυγή περαιτέρω θερμικής επιβάρυνσης των υδάτων. Παρά το γεγονός ότι υπό κανονικές συνθήκες οι επιπτώσεις στην πυρηνική παραγωγή περιορίζονται στο 0,3% ετησίως, οι προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής εκτιμάται πως θα ανεβάσουν τον μέσο όρο απωλειών στο 1,4% έως το 2035 και στο 1,5% έως το 2050, αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα προσαρμογής.