Συμφωνία ΗΠΑ και Ιράν στην Ελβετία για την αποδέσμευση 12 δισ. δολαρίων
Τέσσερις ομάδες εργασίας συγκροτούνται για το πυρηνικό πρόγραμμα και τις κυρώσεις, με στόχο την εξομάλυνση της κατάστασης στον Λίβανο και τη ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ.
Ολοκληρώθηκαν στην Ελβετία οι κρίσιμες τεχνικές συνομιλίες μεταξύ Ιράν και Ηνωμένων Πολιτειών, με τις δύο πλευρές να προχωρούν στη δημιουργία ομάδων εργασίας για τη διαχείριση του πυρηνικού προγράμματος της Τεχεράνης και των διεθνών κυρώσεων. Σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο IRNA, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Καζέμ Γαριμπαμπάντι επιβεβαίωσε τη σύσταση τεσσάρων ομάδων με αντικείμενο την άρση των κυρώσεων, τα πυρηνικά ζητήματα, την οικονομική ανασυγκρότηση και τον μηχανισμό παρακολούθησης των συμφωνιών.
Ο πρόεδρος του ιρανικού κοινοβουλίου, Μοχάμαντ Μπαγέρ Γκαλιμπάφ, έκανε λόγο για σημαντικές επιτυχίες, ανακοινώνοντας την αποδέσμευση δύο δόσεων, ύψους 6 δισ. δολαρίων έκαστη, από παγωμένα ιρανικά κεφάλαια. Παράλληλα, οι συνομιλίες κάλυψαν τη ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ, όπου συμφωνήθηκε η εγκαθίδρυση γραμμής άμεσης επικοινωνίας για την αποφυγή εντάσεων, καθώς και ζητήματα σχετικά με τον Λίβανο. Ο κ. Γκαλιμπάφ υπεραμύνθηκε της διαπραγματευτικής διαδικασίας, τονίζοντας ότι η παρουσία της ιρανικής αντιπροσωπείας στην Ελβετία ήταν καθοριστική για την αποτροπή περαιτέρω αιματοχυσίας.
Στο εσωτερικό μέτωπο, ο πρόεδρος του Ιράν, Μασούντ Πεζεσκιάν, υπογράμμισε ότι η επιτυχία των διαπραγματεύσεων εξαρτάται από την πλήρη τήρηση των δεσμεύσεων από όλες τις πλευρές. Αναφορικά με τον IAEA, η Τεχεράνη διατηρεί επιφυλακτική στάση, τονίζοντας ότι οποιαδήποτε συνεργασία θα πραγματοποιηθεί αυστηρά βάσει των κανόνων που έχουν ορίσει το ιρανικό κοινοβούλιο και το Ανώτατο Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας. Εν τω μεταξύ, η αβεβαιότητα παραμένει, καθώς οι δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου Donald Trump σχετικά με τις επιθεωρήσεις και τη χρήση των αποδεσμευμένων κεφαλαίων έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στους κύκλους των Ιρανών αξιωματούχων.