ΛΔ Κονγκό: Στους 245 οι νεκροί από την επιδημία του ιού Έμπολα
Τραγικός απολογισμός για τη 17η έξαρση της νόσου στη χώρα, με τα επιβεβαιωμένα κρούσματα να ανέρχονται πλέον σε 933.
Συναγερμός επικρατεί στη ΛΔ Κονγκό, καθώς τα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της επιδημίας του ιού Έμπολα αυξήθηκαν σε 933. Την τραγική είδηση επιβεβαίωσε ο υπουργός Υγείας της χώρας, Σαμουέλ Ροζέρ Κάμπα, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων στην επαρχία Ιτουρί, σημειώνοντας πως 245 από τα περιστατικά έχουν αποβεί μοιραία. Παρά τη δύσκολη κατάσταση, υπάρχει μια αχτίδα αισιοδοξίας, καθώς 80 ασθενείς κατάφεραν να νικήσουν τη νόσο και έλαβαν εξιτήριο από τα εξειδικευμένα κέντρα θεραπείας.
Η τρέχουσα υγειονομική κρίση, που κηρύχθηκε επίσημα τη 15η Μαΐου, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις, καθώς οφείλεται στο σπάνιο στέλεχος Μπουντιμπουγκιό. Για το συγκεκριμένο στέλεχος, δυστυχώς, δεν υφίσταται μέχρι στιγμής εξειδικευμένη θεραπεία ή εμβόλιο, γεγονός που διαφοροποιεί την κατάσταση από προηγούμενες εξάρσεις που οφείλονταν στο στέλεχος Ζαΐρ. Πρόκειται για τη 17η κατά σειρά επιδημία που πλήττει την αφρικανική χώρα, με τις αρχές να παραδέχονται ότι ο ιός βρισκόταν σε κυκλοφορία για κάποιο διάστημα πριν από την επίσημη ανακήρυξη της επιδημίας. Σύμφωνα με στοιχεία του ΠΟΥ, ο ιός Έμπολα έχει προκαλέσει τον θάνατο τουλάχιστον 15.000 ανθρώπων στην Αφρική την τελευταία πεντηκονταετία, με τον δείκτη θνητότητας να κυμαίνεται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, από 25% έως 90%.