Συντριβή αεροσκάφους στην Ινδία: Βρέθηκε και το δεύτερο μαύρο κουτί της μοιραίας πτήσης
Βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη η αιτία του δυστυχήματος
Βρέθηκε και το δεύτερο μαύρο κουτί της μοιραίας πτήσης, ενώ σύμφωνα με το πόρισμα, η μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη κατά τη στιγμή της περιστροφής (rotation) για απογείωση αποτέλεσε τον καθοριστικό παράγοντα για την απώλεια ελέγχου του αεροσκάφους.
Το δεύτερο μαύρο κουτί είναι ο αποτυπωτής ήχων/συνομιλιών μέσα στο πιλοτήριο, το οποίο αναμένεται να ρίξει «φως» στο τι συνέβη τα δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή.
Το προκαταρκτικό πόρισμα της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), για την πολύνεκρη τραγωδία στην Ινδία βλέπει μηχανική βλάβη στο κάθισμα του πιλότου, που οδήγησε στην πτώση του αεροσκάφους, το οποίο δόθηκε στην δημοσιότητα την Κυριακή.
Σύμφωνα με το πόρισμα, ενώ το αεροσκάφος ήταν σε φάση περιστροφής για απογείωση, το κάθισμα του κυβερνήτη κύλισε απότομα προς τα πίσω καθώς ο μηχανισμός κλειδώματος της ράγας δεν λειτούργησε.
Τα χειριστήρια ισχύος τραβήχτηκαν στη θέση μηδενικής ώθησης, από την ασυναίσθητη δύναμη του κυβερνήτη και η δύναμη του αεροσκάφους μειώθηκε ακαριαία.
Ο συγκυβερνήτης προσπάθησε να σώσει την κατάσταση αλλά δεν τα κατάφερε, κάτι που έχει καταγραφεί (όπως όλα) με τη βοήθεια και του μαύρου κουτιού.
Ο συγκυβερνήτης φώναξε «πέφτει η ώθηση». Ο κυβερνήτης απάντησε «η θέση μου», ο συγκυβερνήτης επιχείρησε να επαναφέρει την ώθηση αλλά δεν τα κατάφερε.
Η ανάλυση των συντριμμιών αποκάλυψε θραυσμένους πείρους τύπου BACB30LN5S02 στο κάθισμα του κυβερνήτη, το οποίο είχε υποβληθεί σε συντήρηση μόλις 11 ημέρες πριν λόγω “δυσκαμψίας στη ρύθμιση”.
Το άλλο μαύρο κουτί, το QAR (καταγραφέας δεδομένων πτήσης), στο οποίο περιέχονται στοιχεία για όλες τις παραμέτρους της πτήσης, όπως η ταχύτητα, η θέση, το υψόμετρο, η γωνία προσβολής κ.λπ., ανακτήθηκε την Παρασκευή, την επομένη του δυστυχήματος με τουλάχιστον 279 νεκρούς.
Μόλις ένας από τους επιβαίνοντες, βρετανός υπήκοος ινδικής καταγωγής, επέζησε όταν το αεροσκάφος συνετρίβη, δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του από την Αχμενταμπάντ, σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο απολογισμό των θυμάτων, που δημοσιοποιήθηκε προχθές Σάββατο.
Τριάντα οκτώ άνθρωποι στο έδαφος, κυρίως γιατροί, φοιτητές ιατρικής και μέλη των οικογενειών τους, επίσης έχασαν τη ζωή τους όταν το αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων που είχε προορισμό το Λονδίνο κατέπεσε πάνω σε κτίρια στην πόλη.
Η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB) έχει αρχίσει να διενεργεί «λεπτομερή έρευνα» και η αμερικανική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) «διεξάγει παράλληλη έρευνα, διότι το αεροσκάφος ήταν αμερικανικής κατασκευής», θύμισε ο Δρ. Μίσρα.
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις