Να ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία την 1η Ιουνίου εξετάζει η κυβέρνηση
Το ενδεχόμενο να επιστρέψουν από 1η Ιουνίου οι μαθητές των δημοτικών στα σχολεία εξετάζει η κυβέρνηση.
Ο καθηγητής- λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας κατά τη χθεσινή ενημέρωση, ως «σύνθετο δίλημμα» χαρακτήρισε το άνοιγμα των τάξεων του δημοτικού τονίζοντας πως κατά τη γνώμη του «το όφελος είναι μεγαλύτερο από τους κινδύνους».
Πρόσθεσε «ότι και να συστήσει η Επιτροπή ή να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση θα την πάρει ο καθένας για το παιδί του» με βάση και τις οικογενειακές συνθήκες στις οποίες ζει αυτό το παιδί και εάν υπάρχουν στο περιβάλλον του ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με σοβαρά χρόνια προβλήματα υγείας.
Επισήμανε ότι η επιστήμη δεν έχει καταλήξει αν είναι 100% ασφαλές για ένα παιδί να επιστρέψει στο σχολείο, αλλά γνωρίζει πως τα παιδιά έχουν χαμηλότερες πιθανότητες να μολυνθούν από τη νόσο, νοσούν ηπιότερα και υπάρχει ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό – όπως και σε άλλες ιώσεις και λοιμώξεις που ενδέχεται να κινδυνεύσουν.
«Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν συμβαίνει ή ότι δεν θα συμβεί σε μας, αλλά είναι πάρα πολύ σπάνιο, η πιθανότητα είναι πολύ μικρή», τόνισε ο κος Τσιόδρας που εξήγησε ότι υπάρχουν αρκετά επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων: «Υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και στην εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν στις πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων. Υπάρχει ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Σε μελέτες του εξωτερικού φάνηκε ότι αρκετά παιδιά είτε δεν είχαν καλή πρόσβαση στα μαθήματα είτε δεν τα παρακολουθούσαν τα διαδικτυακά μαθήματα. Επίσης αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική κατάσταση των μαθητών με εμφάνιση άγχους και απομόνωσης από τους φίλους τους και εθισμού στο διαδίκτυο. Επίσης υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία».
Επίσης σημαντική παράμετρος όπως είπε ο κος Τσιόδρας είναι να γνωρίζει κάποιος τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι σε απομόνωση, σαφώς και είναι πιο ασφαλές τόνισε απ’ ότι αν συναντά τους φίλους του και μη τηρώντας τα μέτρα, παίζει στη γειτονιά και στις πλατείες, καθώς έτσι εκτίθεται σε ένα περιβάλλον λιγότερο ασφαλές.
Χαρδαλιάς: Ανακοινώσεις για τα δημοτικά σχολεία τη Δευτέρα
Θετική κρίνεται η μέχρι σήμερα πορεία μας και κινούμαστε στην σωστή κατεύθυνση, ανέφερε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, κατά τη χθεσινή ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα, υπενθυμίζοντας ότι συνεχίζουμε να τηρούμε τους κανόνες και δεν πρέπει για κανέναν λόγο να χαλαρώσουμε.
Αναφέρθηκε στο δεύτερο κύμα άρσης των περιοριστικών μέτρων, το οποίο, όπως είπε, προχωράει ομαλά και σταθερά. «Τα προβλήματα εντοπίζονται σε πολύ περιορισμένους χώρους και περιπτώσεις και δεν αναιρούν την συνολική εικόνα της συντεταγμένης προσπάθειας».
Συντριπτικά, είπε, ο ελληνικός λαός τήρησε τα μέτρα και «η προσπάθειά μας έχει αναγνωριστεί διεθνώς και η χώρα μας μνημονεύεται ως ένα θετικό παράδειγμα. Συνεχίζουμε να ακολουθούμε την ίδια πορεία, συνεχίζουμε να κερδίζουμε καθημερινά ο καθένας το δικό του στοίχημα ευθύνης».
Ο υφυπουργός τόνισε, ότι «οι εικόνες της Ελλάδας ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και δείχνουν μια σύγχρονη, οργανωμένη χώρα που ξέρει να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις, με σχέδιο, ευθύνη και σοβαρότητα».
Ο κ. Χαρδαλιάς ανέφερε ότι η προσπάθεια συνεχίζεται, και την Δευτέρα 25 Μαΐου ανοίγουν οι χώροι εστίασης. Επίσης, επιτρέπονται οι μετακινήσεις από και προς τα νησιά.
«Αναφορικά με το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων είχαμε πει ότι ενδέχεται να ανοίξουν την 1η Ιουνίου», είπε ο υφυπουργός, οι αποφάσεις ωστόσο θα ληφθούν τη Δευτέρα, οπότε και θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις.
Το Νοέμβριο οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, έτους 2020
Οι εξετάσεις για τη λήψη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, έτους 2020, πρόκειται να διενεργηθούν κατά το μήνα Νοέμβριο 2020 για την πιστοποίηση της γνώσης όλων των εξεταζόμενων γλωσσών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Τουρκικής και Ισπανικής) για τα επίπεδα α) Α (Α1 “στοιχειώδης γνώση”, Α2 “βασική γνώση”) σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test) στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική και Ισπανική β) Β (Β1 “μέτρια γνώση”, Β2 “καλή γνώση”) σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test) στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Τουρκική και Ισπανική γ) Γ (Γ1 “πολύ καλή γνώση”, Γ2 “άριστη γνώση”) σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test) στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Τουρκική και Ισπανική.