Απεργούν σήμερα 26 Ιουνίου οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών
Διεκδικήσεις για τη θεσμική αναβάθμιση της πρόληψης και τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων στον τομέα της ψυχοκοινωνικής υγείας.
Σε απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν σήμερα 26 Ιουνίου το Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης και ο Σύλλογος Εργαζομένων στον ΕΟΠΑΕ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών. Οι εργαζόμενοι αναδεικνύουν το ζήτημα της πρόληψης ως θεμελιώδη κοινωνική ανάγκη, υπογραμμίζοντας ότι η εξάρτηση ριζώνει εκεί όπου υπάρχει απομόνωση, κοινωνική πίεση και έλλειψη στήριξης.
Τα Κέντρα Πρόληψης, όπως τονίζουν οι φορείς, δεν αποτελούν απλές δομές, αλλά κρίσιμους κόμβους μέσα στην κοινότητα που συνδέουν σχολεία, δήμους και κοινωνικές υπηρεσίες. Οι εργαζόμενοι ζητούν τη θεσμική αναγνώριση των Κέντρων ως βασικών πυλώνων της δημόσιας πολιτικής, σταθερή χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, διασφάλιση των θέσεων εργασίας και ουσιαστικό θεσμικό διάλογο για την περίοδο μετά το 2027.
Στο πλαίσιο των δράσεών τους, έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στην Αθήνα, την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, στις 11.00 π.μ. στον ΕΟΠΑΕ και στις 12.00 μ.μ. στο Υπουργείο Υγείας. Παράλληλα, στη Θεσσαλονίκη, θα πραγματοποιηθεί κοινή συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης στις 11.00 π.μ. Επιπλέον, το Σάββατο 20 Ιουνίου 2026, θα διεξαχθεί ημερίδα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με θέμα το μέλλον της πρόληψης και της απεξάρτησης.