Η Ελλάδα υπέγραψε τη στρατηγική συμφωνία Pax Silica με τις ΗΠΑ για την τεχνητή νοημοσύνη
Στην πρωτοβουλία της αμερικανικής κυβέρνησης συμμετέχουν πλέον η χώρα μας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Γερμανία και η Ολλανδία, με στόχο την ενίσχυση των τεχνολογικών υποδομών.
Η Ελλάδα εντάχθηκε επισήμως στην πρωτοβουλία Pax Silica, ενισχύοντας τη στρατηγική της συνεργασία με τις ΗΠΑ στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης και των κρίσιμων τεχνολογιών. Η σχετική διακήρυξη υπεγράφη στην Ουάσιγκτον από τον πρέσβη της Ελλάδας, Αντώνη Αλεξανδρίδη, και τον υφυπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ αρμόδιο για την Οικονομική Ανάπτυξη, την Ενέργεια και το Περιβάλλον, Τζέικομπ Χέλμπεργκ.
Η Pax Silica αποτελεί την κεντρική στρατηγική πρωτοβουλία της αμερικανικής κυβέρνησης για τη θωράκιση των εφοδιαστικών αλυσίδων σε τομείς όπως οι ημιαγωγοί, τα κρίσιμα ορυκτά, η ενέργεια και οι ψηφιακές υποδομές. Στόχος της Ουάσιγκτον είναι η μείωση της εξάρτησης των δυτικών οικονομιών από την Κίνα. Μαζί με την Ελλάδα, στην πρωτοβουλία προσχώρησαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Γερμανία και η Ολλανδία, ενώ ήδη συμμετέχουν χώρες όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, το Ισραήλ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η κίνηση αυτή ευθυγραμμίζεται με τις εγχώριες επενδύσεις της Ελλάδας στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Στο επίκεντρο βρίσκονται η δημιουργία κέντρου δεδομένων στην Κοζάνη από τη ΔΕΗ, σε συνεργασία με αμερικανικό πάροχο, καθώς και ο υπερυπολογιστής «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» που αναπτύσσεται στο Λαύριο. Οι εξελίξεις επισφραγίζονται με την πρώτη Σύνοδο της πρωτοβουλίας που πραγματοποιείται στις 25 και 26 Ιουνίου στην Ουάσιγκτον.