Ενημέρωση με ένα κλικ

Πώς νόθευε τα καύσιμα το κύκλωμα που εξαρθρώθηκε – Σφραγίστηκαν 8 βενζινάδικα

Φέρονται να παραδίδουν ναυτιλιακό πετρέλαιο ως πετρέλαιο θέρμανσης

Σε τουλάχιστον 9 πρατήρια υγρών καυσίμων σε περιοχές όπως τα Άνω Λιόσια, οι Άγιοι Ανάργυροι, το Καματερό, η Άρτα, η Λακωνία και τα Τρίκαλα, κατέληγαν νοθευμένα καύσιμα, τα οποία προμηθεύονταν ανυποψίαστοι πολίτες για τα οχήματά τους. Η μεγάλη επιχείρηση της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, στις 2 Σεπτεμβρίου 2025, οδήγησε στην εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης που δραστηριοποιούνταν από τις αρχές του έτους και στη σύλληψη 22 μελών της. Κατά τις έρευνες κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων περίπου 790.000 ευρώ, 154.037 λίτρα ναυτικού πετρελαίου, 88.760 λίτρα ελαίου, 3.500 λίτρα πετρελαίου κίνησης, καθώς και λογισμικά σε πρατήρια βενζίνης που παρεμβαίναν στο σύστημα εισροών-εκροών. Παράλληλα, σφραγίστηκαν 8 πρατήρια, ενώ από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2025 φέρονται να διακινήθηκαν παράνομα 1.340.354,05 λίτρα βενζίνης και 212.213,40 λίτρα διαλύτη. Από την παράνομη δραστηριότητά τους, συμπεριλαμβανομένων των ποσοτήτων λαθραίου και νοθευμένου καυσίμου και της αλλοίωσης των μετρητικών διατάξεων στο σύστημα εισροών-εκροών, φέρονται να αποκόμισαν κέρδη τουλάχιστον 3.000.000 ευρώ.

Φέρονται να παραδίδουν ναυτιλιακό πετρέλαιο ως πετρέλαιο θέρμανσης

Συγκεκριμένα, φέρονται να προμηθεύονταν ποσότητες ναυτιλιακού πετρελαίου χωρίς νόμιμα παραστατικά, τις οποίες στη συνέχεια διέθεταν με βυτιοφόρα σε σπίτια πολιτών που είχαν παραγγείλει πετρέλαιο θέρμανσης, επίσης χωρίς φορολογικά στοιχεία και σε χαμηλές τιμές για να προσελκύσουν πελάτες. Από τις 19 Ιουνίου έως τις 18 Ιουλίου 2025, φέρονται να εκτέλεσαν 29 τέτοιες παραγγελίες.

Η έρευνα του Ιουλίου

Σύμφωνα με πληροφορίες, στις 4 Ιουλίου 2025 έγινε έρευνα σε βενζινάδικο στα Άνω Λιόσια, μετά από καταγγελία. Στο προαύλιο κατασχέθηκαν 7 οχήματα, μεταξύ των οποίων επιβατικά, βυτιοφόρο και μοτοσυκλέτα. Οι αστυνομικοί διαπίστωσαν παραποίηση των αριθμών πλαισίου και κινητήρα στα οχήματα. Από παρακολουθήσεις προέκυψε ότι το βυτιοφόρο χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά των λαθραίων καυσίμων, ενώ τα υπόλοιπα οχήματα για τις μετακινήσεις των μελών της οργάνωσης. Την ίδια ημέρα, σε καταγεγραμμένες συνομιλίες τους, τα μέλη της οργάνωσης εξέφραζαν ανησυχία για την έρευνα, καθώς φοβόντουσαν ότι θα αποκαλυπτόταν η παράνομη δραστηριότητά τους. Βασικό ρόλο φέρεται να είχε ένας 39χρονος, ο οποίος  λειτούργησε ως καθοδηγητής για τη δημιουργία της εγκληματικής οργάνωσης. Ο πρώτος «υποτομέας» ήταν αυτός της Τροφοδοσίας με Χημικούς Διαλύτες και ο δεύτερος «υποτομέας» αυτός της Τροφοδοσίας με Βενζίνη για κινητήρες. Αρχηγοί φέρονται να ήταν ένας Αλβανός και ένας 50χρονος από τα Τρίκαλα. Οι δυο τους δραστηριοποιήθηκαν σε Αττική, Τρίκαλα και Θεσσαλονίκη έχοντας επαφές με άτομα σε Ρουμανία, Πολωνία, Βουλγαρία και Αλβανία.

Ο πρώτος υποτομέας, αυτός της νόθευσης καυσίμων

Σε ό,τι αφορά, αναλυτικά, τη δράση του κυκλώματος, ο Α’ Υποτομέας είχε να κάνει με τις μεγάλες ποσότητες χημικών προϊόντων και τη μεταφορά στη χώρα μας με βυτιοφόρα που είχαν πολωνικές πινακίδες. Είναι χαρακτηριστικό πως μέσα σε περίπου δύο μήνες, από τις 19/4/2025 έως και τις 23/6/2025 σημειώθηκαν 7 μεταφορές από την Πολωνία, 212.213 λίτρων. Μάλιστα, υπάρχουν ενδείξεις για ακόμα δύο μεταφορές με βυτιοφόρα, τουλάχιστον 33.000 λίτρων ενώ πιθανολογείται ότι είχαν προηγηθεί και άλλες μεταφορές χημικών προϊόντων. Οι ποσότητες των χημικών διαλυτών αρχικά μεταγγίζονταν από τα βυτία με τις πολωνικές πινακίδες με πολωνικούς αριθμούς κυκλοφορίας, με σύνδεση σωλήνων όδευσης και αντλιών σε υπόγειες δεξαμενές αποθήκευσής στην κεντρική Ελλάδα. Η εν λόγω διαδικασία γινόταν κυρίως βράδυ, και επιτηρούνταν, από τον 50χρονο φερόμενο αρχηγό, έναν 48χρονο και έναν 54χρονο (όλοι συλληφθέντες). Ο 50χρονος φέρεται αναλάμβανε τις παραγγελίες χημικών προϊόντων και τις απαιτούμενες διαδικασίες για τη μεταφορά και παραλαβή των ποσοτήτων από την Πολωνία στη χώρα μας, καθώς επίσης και την προσωρινή αποθήκευσή τους σε υπόγειες δεξαμενές στην επίμαχη εγκατάσταση. Η χρήση του συγκεκριμένου χώρου κράτησε μέχρι τα τέλη του περασμένου Ιουνίου, καθώς οι εμπλεκόμενοι αντιλήφθηκαν ότι εις βάρος τους βρίσκεται έρευνα, με αποτέλεσμα να αναστείλουν προσωρινά τη δράση τους, να επανακαθορίσουν τις δραστηριότητές τους και να μεταβάλλουν τις μεθόδους τους, αυξάνοντας μάλιστα και το επίπεδο των μέτρων ασφάλειας. Στη συνέχεια οι ποσότητες χημικών που είχαν αποθηκευτεί προσωρινά, παραλαμβάνονταν από τα μέλη του κεντρικού πυρήνα της οργάνωσης με βυτιοφόρα. Έπειτα αποθηκεύονταν σε υπόγειες δεξαμενές που μίσθωναν εικονικές εταιρείες και κατέληγαν σε πελάτες που επισκέπτονταν τα επίμαχα πρατήρια υγρών καυσίμων. Τα οχήματα ανεφοδιάζονταν από αντλίες που συνδέονταν με τις υπόγειες δεξαμενές των εν λόγω πρατηρίων στις οποίες είχαν γίνει οι μεταγγίσεις των χημικών διαλυτών, αυξάνοντας παράνομα των όγκο των προς πώληση καυσίμων, ενώ ο εκάστοτε ανεφοδιασμός δεν δηλώνονταν στο σύστημα εισροών-εκροών της ΑΑΔΕ.

Ο δεύτερος υποτομέας

Η δράση του β’ υποτομέα εστιαζόταν στην αγορά μεγάλων ποσοτήτων βενζίνης αμόλυβδης. Από τις αρχές του 2025, όταν και εντοπίζεται η δράση της οργάνωσης, έχουν καταγραφεί συνολικά 38 περιπτώσεις προμήθειας. Η ποσότητα που διακινήθηκε ανήλθε σε 1.338.809,5 λίτρα. Στις 2.9.2025 εντοπίστηκαν 5 διασαφήσεις εξαγωγής 176.849,89 λίτρων (130.836 κιλά) αμόλυβδης βενζίνης είτε από ρουμάνικη εταιρεία, είτε από βουλγαρική εταιρεία. Κατά τις έρευνες που έγιναν την ίδια ημέρα δεν βρέθηκαν τα ισόποσα αποθέματα εκτιμώντας πως είχε γίνει ήδη διανομή στα μέλη του κεντρικού πυρήνα της οργάνωσης. Η μεταφορά στη χώρα μας γινόταν με βυτιοφόρα που ανήκαν σε ελληνική εταιρεία με δραστηριότητα στις μεταφορές πετρελαϊκών προϊόντων. Μάλιστα δήλωναν ψευδώς στα τιμολόγια και φορτωτικές, στις τελωνειακές αρχές Ρουμανίας και Βουλγαρίας καθώς και στο Τελωνείο εξόδου, αυτό της Κρυσταλλοπηγής, ότι παραλήπτης ήταν δήθεν αλβανική εταιρεία.

Η μέθοδος δράσης

Ο φερόμενος αρχηγός του β’ υποτομέα ήταν το πρόσωπο που έδινε τις οδηγίες. Ύστερα από την κάθε επιστροφή από την Ιταλία των βυτιοφόρων, είτε αυθημερόν είτε έπειτα από ολιγοήμερη παραμονή των φορτίων σε εγκατάσταση στη Σίνδο, έφταναν στο διασυνοριακό σημείο Κρυσταλλοπηγής Φλώρινας, από το οποίο διέρχονταν έμφορτα με έλαια πετρελαίου, αντί βενζίνης, χωρίς να πραγματοποιείται φυσικός τελωνειακός έλεγχος των εμπορευμάτων . Όταν οι πελάτες στα εμπλεκόμενα βενζινάδικα εφοδίαζαν τα οχήματα τους, αυτό γινόταν από τις αντλίες που συνδέονταν με τις δεξαμενές των πρατηρίων στις οποίες υπήρχαν τα λαθραία καύσιμα. Με ειδικά λογισμικά που χρησιμοποιούσαν πετύχαιναν την αλλοίωση στο μηχανολογικό ή ηλεκτρολογικό ή ηλεκτρονικό μέρος των μετρητών ροής και των διανεμητών (αντλιών – fuel dispensers). Έτσι κατάφερναν να πετύχουν την αλλοίωση των μετρήσεων αντλιών καυσίμων και του συστήματος παρακολούθησης εισροών – εκροών των πρατηρίων υγρών καυσίμων. Οι ποσότητες καυσίμων που παραδίνονταν στους καταναλωτές ήταν ελλειμματικές, όμως οι πολίτες χρεώνονταν κανονικά την πλήρη ποσότητα. Ένα από τα προγράμματα που χρησιμοποιούσαν προσομοίαζε με πασιέντζα. Ωστόσο όταν μέσα από τον συνδυασμό πλήκτρων και κωδικού πρόσβασης, εμφανίζονταν κρυφό μενού επιλογών το οποίο είχε τη δυνατότητα να παρεμβαίνει στο νόμιμο σύστημα εισροών – εκροών των πρατηρίων. Μετά την εισαγωγή συγκεκριμένων παραμέτρων πραγματοποιούνταν ελλειμματικές παραδόσεις κατά ποσοστό 25%. Άλλο λογισμικό που χρησιμοποιούσαν και πάλι με κωδικούς πρόσβασης δημιουργούσε αναφορές πωλήσεων τόσο των νόμιμων ποσοτήτων που εξάγονταν από τις αντλίες για τις οποίες εκδίδονταν και διαβιβάζονταν αποδείξεις εσόδου και είχαν καταγράφει στο σύστημα όσο και των ποσοτήτων οι οποίες παραδόθηκαν μέσω των αντλιών χωρίς την έκδοση αποδείξεων εσόδου από το σύστημα εισροών – εκροών. Το εν λόγω πρόγραμμα διαπιστώθηκε ότι διατηρεί δεδομένα αναφορών μόνο για το τελευταίο δεκαήμερο με δυνατότητα παραμετροποίησης για μη έκδοση απόδειξης εσόδου. Παράλληλα, επέτρεπε τη χειροκίνητη μεταβολή των δεδομένων των ολικών αθροιστών των αντλιών. Ακόμα ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιούσαν, το είχαν για να πραγματοποιείται επέμβαση στις αντλίες καυσίμων, με δυνατότητα επιλογής στο χρήστη της αντλίας παραποίησης, χωρίς να καταγράφονται από το σύστημα εισροών – εκροών τα λίτρα καυσίμου τα οποία εξάγονταν.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις  

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com