Ενημέρωση με ένα κλικ

Συντάξεις: Έρχονται αυξήσεις έως 2,9% και κατάργηση της προσωπικής διαφοράς για 670.000 δικαιούχους

Πώς διαμορφώνονται οι αποδοχές από το 2027, οι αλλαγές στις ασφαλιστικές εισφορές και τα νέα δεδομένα για τα επιδόματα των συνταξιούχων.

Οι αυξήσεις στις συντάξεις αποτελούν το κεντρικό ζήτημα για 2,5 εκατομμύρια δικαιούχους, με τον πληθωρισμό και την πορεία της οικονομίας να καθορίζουν το τελικό ποσοστό της αναπροσαρμογής που θα φανεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς λίγο πριν από τα Χριστούγεννα. Σύμφωνα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού, ο πληθωρισμός αναμένεται να κλείσει το 2026 στο 3,6%, ενώ η ανάπτυξη προβλέπεται στο 2%. Βάσει του μαθηματικού τύπου που συνδέει τα δύο αυτά μεγέθη, η αύξηση των συντάξεων αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 2,8% και 2,9%.

Η εξέλιξη αυτή μεταφράζεται σε σημαντικές μεταβολές για το 2027. Ενδεικτικά, η μέση σύνταξη γήρατος από τα 975 ευρώ μικτά που είναι σήμερα, θα ανέλθει στα 1.002,3 ευρώ. Για τους χαμηλοσυνταξιούχους με αποδοχές 600 ευρώ, η αύξηση θα είναι 16,8 ευρώ, ενώ για όσους λαμβάνουν 2.500 ευρώ, η ενίσχυση θα φτάσει τα 65 ευρώ. Σε ετήσια βάση, οι ωφελημένοι θα δουν τις αποδοχές τους να ενισχύονται από 202 έως και 850 ευρώ, ανάλογα με την κατηγορία.

Ένα καθοριστικό στοιχείο για φέτος είναι η πλήρης κατάργηση της προσωπικής διαφοράς, γεγονός που επιτρέπει σε 670.000 συνταξιούχους να δουν επιτέλους πραγματικές αυξήσεις στην τσέπη τους. Παράλληλα, η εθνική σύνταξη αναμένεται να διαμορφωθεί στα 458,48 ευρώ από 446 ευρώ.

Στο πεδίο των παροχών, το επίδομα των 400 ευρώ επεκτείνεται σε μόνιμη βάση για συνταξιούχους 65 ετών και άνω, φτάνοντας τους 2,2 εκατομμύρια δικαιούχους με συνολικό κόστος 879 εκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα επιβαρυνθούν με αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές, με τη χαμηλή κατηγορία να ανεβαίνει από τα 250,77 ευρώ στα 259,7 ευρώ.

Στο μέτωπο της αγοράς εργασίας, ο προϋπολογισμός προβλέπει ονομαστική αύξηση των μισθών κατά 3,9% το 2027, ενώ ο κατώτατος μισθός οδεύει προς τα 1.000 ευρώ μικτά έως το 2028. Παράλληλα, από την 1η Απριλίου 2027, οι ασφαλιστικές εισφορές στον ιδιωτικό τομέα μειώνονται κατά 0,5 ποσοστιαία μονάδα, διαμορφώνοντας το συνολικό ποσοστό στο 34,66%.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com