Κεραμέως: Μείωση των απουσιών στα δημόσια ΙΕΚ με την τηλεκπαίδευση
Σύμφωνα με την υπουργό Παιδειας, Νίκη Κεραμέως, στο 9% έπεσαν οι απουσίες των καταρτιζομένων στα δημόσια ΙΕΚ, από 21%, ποσοστό στο οποίο ανήλθαν οι απουσίες πέρυσι.
Συγκεκριμένα, η υπουργός είχε κληθεί να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη, σχετικά με τη λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ και καταγγελίες για παράνομη παρακολούθηση τηλεκπαίδευσης από διευθυντές.
«Όπως ξέρετε, κάθε χρόνο υπάρχει ένα ποσοστό καταρτιζομένων οι οποίοι δεν συμμετέχουν. Παρότι εγγράφονται, δηλαδή, εν συνέχεια δεν συμμετέχουν στα μαθήματα στα ΙΕΚ. Πέρυσι, λοιπόν, το αντίστοιχο εξάμηνο, αυτό το ποσοστό ήταν στο 21%. Στο περσινό δηλαδή χειμερινό εξάμηνο υπήρχαν απουσίες κατά 21%. Φέτος που έχουμε τηλεκπαίδευση, αυτό έχει μειωθεί και είναι στο 9%. ‘Αρα, αυτό μας δείχνει πως όχι μόνο δεν έχει αυξηθεί η διαρροή, όπως λέτε, αλλά ότι έχει αυξηθεί η συμμετοχή στα μαθήματα εν μέσω πανδημίας. Ξαναλέω από το 21% απουσίες, έχουμε πάει στο 9%, ένα πολύ ελπιδοφόρο μήνυμα σχετικά με τη συμμετοχή των καταρτιζομένων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση», είπε η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι τα στοιχεία απορρέουν από το πληροφοριακό σύστημα «ΠΗΓΑΣΟΣ».
Ως προς την παρακαλούθηση των μαθημάτων από τους διευθυντές, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ενημέρωσε τον βουλευτή ότι «υπάρχει συγκεκριμένη εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας, η οποία προβλέπει ακριβώς το πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα ΔΙΕΚ. Εκεί προβλέπεται συγκεκριμένα ότι η διοίκηση της εκπαιδευτικής δομής πιστοποιεί τη συμμετοχή των εκπαιδευτών στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης». Πρόσθεσε δε ότι δεν υπάρχει καμία καταγγελία με όσα ο βουλευτής αναφέρει, για τα ΔΙΕΚ Δυτικής Αθήνας.
Σχετικά με το νομοσχέδιο που από σήμερα συζητείται στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
«Η κυβέρνηση φέρνει ένα νομοσχέδιο το οποίο για πρώτη φορά ίσως πάει να δει σε μία συνεκτική βάση όλο το πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης. Θα το δει συνεκτικά, συνολικά, προκειμένου ακριβώς να υπάρχει μία εθνική στρατηγική για έναν τομέα της εκπαίδευσης που για μένα ίσως είναι από τους πιο κρίσιμους, προκειμένου ακριβώς να χρησιμεύσει ως εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Πρέπει από αποπαίδι που είναι σήμερα, να καταστεί ένα πραγματικό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης.Εμείς ως Κυβέρνηση θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας, προκειμένου ακριβώς να στηρίξουμε αυτόν τον κλάδο, αυτόν τον τομέα, με συγκεκριμένα έργα και πράξεις», είπε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στη συνέχεια η κα Κεραμέως έδωσε έμφαση στους βασικούς άξονες της μεταρρύθμισης:
«Βάζουμε τέλος στην πολυπλοκότητα και αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και διακριτά επίπεδα προσόντων» είπε η Υπουργός.
Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό της ΕΕΚ και ΔΒΜ, σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.
«Στη χώρα μας συμβαίνει το εξής οξύμωρο: την ίδια ώρα που έχουμε ανεργία νέων, την ίδια στιγμή υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένες ειδικότητες, για τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει προσφορά» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως.
Όπως εξήγησε η Υπουργός, «αντικείμενο του νέου νομοσχεδίου είναι να συνδέσει την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό, αυτή η δυσαρμονία, αυτή η μεγάλη αναντιστοιχία που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα τεχνικά επαγγέλματα».
Σχετικά με την αναβάθμιση της παρεχόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
Ταυτόχρονα, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε και στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με παράλληλη επένδυση στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα, με τον εκσυγχρονισμό δομών, την απλοποίηση διαδικασιών, την ανανέωση προγραμμάτων σπουδών και τη βελτίωση του τρόπου πιστοποίησης.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δημιουργία του επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, το οποίο σήμερα δεν υφίσταται στη χώρα μας. Εκεί προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου. Δίνεται με αυτό τον τρόπο η δυνατότητα σε νέους να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στο επίπεδο του τεχνίτη, την οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν.
Επίσης, στο επίπεδο 4, θα ιδρυθούν για πρώτη φορά Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια στα οποία απόφοιτοι Γυμνασίου θα εισάγονται με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου Γυμνασίου.
Αναφορικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) η κα Κεραμέως υπογράμμισε:
«Επιτρέψτε μου να σταθώ σε τρεις σημαντικές καινοτομίες του σχεδίου νόμου σε σχέση με τη λειτουργία των ΙΕΚ:
-
η ίδρυση δημόσιων Πειραματικών Ι.Ε.Κ. και Θεματικών Ι.Ε.Κ. πάντοτε στη βάση των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας,
-
η δυνατότητα των δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. να οργανώνουν ξενόγλωσσα τμήματα, στο πλαίσιο προώθησης της εξωστρέφειας του συστήματος της επαγγελματικής κατάρτισης,
-
Η δυνατότητα συμμετοχής των καταρτιζόμενων των Ι.Ε.Κ. σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας και της επαφής των καταρτιζόμενων με τις πραγματικές συνθήκες της παραγωγικής διαδικασίας σε άλλες χώρες υποδοχής».