Ενημέρωση με ένα κλικ

Καταλύτης η πανδημία για μία σειρά αλλαγών στη συμπεριφορά των καταναλωτών

Η πανδημία επιτάχυνε τις αλλαγές που είχαν ξεκινήσει στον τομέα των πληρωμών διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα, αυξάνοντας τον αριθμό των ανέπαφων συναλλαγών αλλά και τους τρόπους μέσω των οποίων πραγματοποιούνται.

Όπως αναφέρει η Country Manager της Mastercard για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Άσπα Παλημέρη, η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά στις πληρωμές τους.

Στον δυτικό κόσμο, η ήδη μεγάλη διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο, φθάνοντας στο 92% επί του συνόλου των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με κάρτα στον φυσικό κόσμο.

Το ποσοστό αυτό είναι αντιπροσωπευτικό και για την Ελλάδα, με το 93% των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών σε φυσικό κατάστημα να γίνονται ανέπαφα. Στην ενίσχυση του ποσοστού αυτού, «συνηγόρησε τόσο το γεγονός ότι οι ανέπαφες συναλλαγές αποτελούν έναν ασφαλή τρόπο πληρωμής – ακόμα και από υγειονομικής άποψης που αποτελεί ζητούμενο πλέον, όσο και το ότι καταφέραμε να διασφαλίσουμε στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, την αύξηση του ορίου ανέπαφων συναλλαγών χωρίς χρήση PIN, από τα 25 ευρώ στα 50 ευρώ», αναφέρει η κυρία Παλημέρη.

Τρόποι πραγματοποίησης ανέπαφων συναλλαγές

Ανέπαφες συναλλαγές είναι όλες οι πληρωμές που πραγματοποιούνται χωρίς να απαιτείται επαφή με το τερματικό, είτε με τη χρήση κάρτας, είτε με τη χρήση συσκευής που έχει μετατραπεί σε μέσο πληρωμής, όπως το κινητό και το έξυπνο ρολόι (smartwatch).

Όπως αναφέρει η κυρία Παλημέρη, ακόμη και σήμερα το συντριπτικό ποσοστό αυτών των συναλλαγών πραγματοποιείται με κάρτα. Τον τελευταίο χρόνο εισήλθαν και στην ελληνική αγορά οι συναλλαγές με ηλεκτρονικά πορτοφόλια, μέσω κινητού ή έξυπνου ρολογιού, οι οποίες παρουσιάζουν ήδη εξαιρετική δυναμική σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πιο συγκεκριμένα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στο πλαίσιο συγκριτικών αξιολογήσεων, oι καταναλωτές πραγματοποιούν ανέπαφες πληρωμές μέσω mobile συσκευών όλο και πιο συχνά για τις καθημερινές συναλλαγές τους – από την πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες μέχρι και τις πληρωμές σε καταστήματα, με έναν στους τρεις καταναλωτές να επιλέγει πλέον να πληρώνει ανέπαφα με τη mobile συσκευή του.

Στη χώρα μας η διείσδυσή τους είναι ακόμη μικρή στην καθημερινότητα των καταναλωτών, καθώς λιγότερο του 1% των ανέπαφων συναλλαγών πραγματοποιήθηκε με mobile συσκευή το 2020.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει