Ενημέρωση με ένα κλικ

Δείτε με ποιον τρόπο θα ρυθμίζουν οι τράπεζες τα δάνεια μετά τις αναστολές

“Πονοκέφαλος” για το τραπεζικό σύστημα, καθώς ήδη έχουν αρχίσει να εξετάζονται  τα σενάρια για την επόμενη ημέρα στις αναστολές των τραπεζικών δανείων.

Μέχρι στιγμής, όπως μαθαίνει το Dimosio.gr, το εν λόγω ζήτημα, βρίσκεται πρώτο πρώτο στην ατζέντα όλων των τραπεζών, καθώς απώτερος στόχος, είναι όλα τα πιστωτικά ιδρύματα, να βρίσκονται σε θέση να διευκολύνουν δανειολήπτες που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική θέση λόγω της πανδημίας.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Με την ημερομηνία της λήξης των αναστολών στις δόσεις των δανείων, οι τράπεζες σχεδιάζουν την επόμενη ημέρα σχετικά με το τι θα γίνει με τις αναστολές δόσεων με στόχο την εξεύρεση λύσεων, έτσι ώστε ταχύτατα και αποτελεσματικά να διασφαλιστούν και οι δύο πλευρές.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του τελευταίου 9μηνου του 2020, τράπεζες και ιδιώτες είχαν ρυθμίσει δάνεια ύψους 13 δισ. ευρώ, πέραν των 20 δισ. ευρώ που είχαν ενταχθεί στις αναστολές δόσεων λόγω κορονοϊού.

Αρμόδιες πηγές που γνωρίζουν εκ των έσω το συγκεκριμένο ζήτημα, αναφέρουν στο Dimosio.gr, ότι από αυτά τα 1Από αυτά εκτιμάται ότι το ένα τρίτο, δηλαδή σχεδόν 10 δισ. θα αποτελέσουν τη νέα γενιά κόκκινων δανείων.

” Τι θα πράξουν οι 4 μεγάλες τράπεζες”

Η Εθνική Τράπεζα, στο πλαίσιο στήριξης δανειοληπτών μετά τις αναστολές,  έχει ανακοινώσει το πρόγραμμα ΕθνοΓέφυρα, το οποίο τρέχει, όπως σε όλες τις τράπεζες, μαζί με τα πάγια προγράμματα ρύθμισης οφειλών.

Όπως σημειώνουν στο Dimosio.gr ανώτατα τραπεζικά στελέχη, το πρόγραμμα  ΕθνοΓέφυρα, θα βοηθήσει τους ιδιώτες να επιστρέψουν σιγά-σιγά στη κανονική δόση, καθώς προβλέπει τη μείωση της μηνιαίας δόσης κατά 50% για 12 μήνες. Το υπόλοιπο μισό της δόσης επιμερίζεται μέχρι τη λήξη του δανείου.

Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι όσοι δανειολήπτες είχαν ενταχθεί  στην αναστολή δόσεων για εννέα μήνες και η περίοδος αυτή έληξε τέλη του 2020, τότε μπορούν να υπαχθούν στο ΕθνοΓέφυρα, πληρώνοντας μόνο τη μισή μηνιαία δόση μέχρι το τέλος του 2021.

Για την υπαγωγή στο ΕθνοΓέφυρα απαιτείται αίτηση, η οποία μπορεί να γίνει τηλεφωνικά, και ο δανειολήπτης να πληροί τα εξής κριτήρια:

  1. Θα πρέπει να έχουν πληγεί από την πανδημία,
  2. Να μην έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα εννεάμηνης επιδότησης “Γέφυρα” ή σε άλλο επιδοτούμενο πρόγραμμα.

Στην περίπτωση που κάποιος δανειολήπτης δεν πληροί τα κριτήρια αυτά, τότε πάλι μπορεί να επικοινωνήσει με την Εθνική Τράπεζα και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες θα αναζητηθεί μια εξατομικευμένη λύση, βάσει των ήδη σχεδιασμένων προγραμμάτων ρύθμισης οφειλών που διαθέτει η Τράπεζα.

Από την πλευρά της η ALPHABANK, προτείνει εξατομικευμένες προτάσεις με την ονομασία προϊόντα “step-up” που περιλαμβάνουν ουσιαστικές διευκολύνσεις ως προς το ύψος της δόσης επί σειρά μηνών, υπό την προϋπόθεση της έναρξης καταβολών από τον πελάτη.

Ενώ, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, πως η συγκεκριμένη τράπεζα διαθέτει το “Βρίσκουμε Λύσεις”, ένα πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών για πελάτες που χρειάζονται περαιτέρω διευκόλυνση.

Η Τράπεζα Πειραιώς, ανακοίνωσε χθες ένα νέο πρόγραμμα σταδιακών καταβολών, δίνοντας τη δυνατότητα σε δανειολήπτες των οποίων έληξαν οι αναστολές πληρωμών που δόθηκαν στο πλαίσιο των μέτρων λόγω Covid -19, να επανέλθουν σε κανονική αποπληρωμή των δανείων τους σε διάστημα 18 μηνών.

Η επαναφορά γίνεται μέσω ειδικού προγράμματος μειωμένων καταβολών, σταδιακά αυξανόμενων (step up). Οι πληττόμενοι δανειολήπτες που βρίσκονται σε αναστολή πληρωμών, με την πάροδο του εννεαμήνου και τη λήξη των αναστολών, μπορούν να καταβάλουν μέρος της δόσης τους για τους επόμενους 18 μήνες, και συγκεκριμένα το 50% αυτής για το σύνολο του 2021 και το 75% της δόσης για το πρώτο εξάμηνο του 2022. Έτσι, θα επανέλθουν στην αποπληρωμή του 100% της δόσης τους το δεύτερο εξάμηνο του 2022, με ισόχρονη επιμήκυνση της διάρκειας του δανείου τους.

Το αίτημα αξιολογείται  μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, χωρίς να απαιτείται η κατάθεση πρόσθετων στοιχείων. Μάλιστα, για τη διευκόλυνση των πελατών και την αποφυγή της φυσικής παρουσίας τους στο κατάστημα, η Τράπεζα Πειραιώς εγκαινιάζει την υπηρεσία υπογραφής συμβατικών εντύπων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Σύμφωνα με την τράπεζα, τα στοιχεία των πελατών καταχωρούνται μέσω e-mail και στη συνέχεια, η διαδικασία ολοκληρώνεται με ασφάλεια, με τη λήψη ηλεκτρονικών υπογραφών.

H Eurobank ήδη προσφέρει ένα πάγιο σύστημα ρύθμισης οφειλών για όλα τα είδη δανείων και αναφέρεται σε όλους τους δανειολήπτες, ανεξαρτήτως εάν βρέθηκαν σε δύσκολη θέση λόγω λήξης της περιόδου αναστολής δόσεων (μορατόρια).

Με σύνθημα το “Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε”, η Τράπεζα δίνει τη δυνατότητα παροχής λύσεων σε δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αποπληρωμή των δανείων και των καρτών, αλλά και αυτών που ήδη έχουν καθυστερημένες οφειλές.

Ειδικότερα, οι λύσεις στα στεγαστικά δάνεια περιλαμβάνουν μείωση δόσης για 18 ή 36 μήνες, αύξηση της διάρκειας του στεγαστικού δανείου, μείωση επιτοκίου και αύξηση διάρκειας. Για τις οφειλές από καταναλωτικά δάνεια και κάρτες, δίνεται η λύση της συγκέντρωσης των οφειλών σε ένα δάνειο με ή χωρίς εξασφάλιση.

Πέραν αυτών υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα προγράμματα ανά δάνειο και κατηγορία δανειολήπτη (επιχείρηση – ιδιώτης), ενώ, στην περίπτωση που καμία από τις έτοιμες λύσεις δεν βοηθούν, τότε η Eurobank μπορεί να αναζητήσει πιο εξειδικευμένες προτάσεις, λαμβάνοντας υπόψιν την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη, την ευρύτερη σχέση που έχει με την τράπεζα και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει