Κυριάκος Μητσοτάκης: Το Ελληνικό Κτηματολόγιο ολοκληρώνεται ψηφιακά έως το 2026
Μία εμβληματική μεταρρύθμιση που κλείνει εκκρεμότητες δεκαετιών, διασφαλίζοντας διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια δικαίου για την ακίνητη ιδιοκτησία.
Σε μια εκδήλωση ορόσημο για τον εκσυγχρονισμό της χώρας, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε στο Ωδείο Αθηνών την τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του Ελληνικού Κτηματολογίου. Το έργο, που για δεκαετίες αποτελούσε «αγκάθι» για το ελληνικό κράτος, μετατρέπεται πλέον σε μια κρίσιμη εθνική ψηφιακή υποδομή.
«Ένα έργο που έμοιαζε ακατόρθωτο, επιτέλους ολοκληρώνεται», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για μια εμβληματική μεταρρύθμιση που συμβολίζει την προσπάθεια της κυβέρνησης να ξεπεράσει παθογένειες αιώνων. Με ορίζοντα το 2030, η κυβέρνηση στοχεύει στην πλήρη τακτοποίηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της χώρας.
Στο επίκεντρο της παρουσίασης, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου ανέδειξε τα εντυπωσιακά ψηφιακά επιτεύγματα: ήδη το 99% της επικράτειας διαθέτει αναρτημένα κτηματολογικά στοιχεία, ενώ πάνω από 27,8 εκατομμύρια δικαιώματα έχουν καταγραφεί. Η ψηφιοποίηση του αρχείου, που περιλαμβάνει περισσότερες από 600 εκατομμύρια σελίδες, σε συνδυασμό με τη μεταφορά δεδομένων 300 ΤΒ στο Κυβερνητικό Νέφος (G-Cloud), σηματοδοτεί το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή. Επιπλέον, η χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης μειώνει πλέον τον χρόνο επεξεργασίας σύνθετων συμβολαίων από ώρες σε λίγα λεπτά.
Στην εκδήλωση, την οποία συντόνισε ο δημοσιογράφος Απόστολος Μαγγηριάδης, συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτος, ο Γραμματέας της ΝΔ Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. Γιώργος Πιτσιλής. Ο Υφυπουργός Χρήστος Δερμεντζόπουλος υπογράμμισε ότι η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου αποτελεί μια βαθιά πολιτική επιλογή, ενώ ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου αναφέρθηκε στη δημιουργία του ψηφιακού one stop shop για τις πολεοδομίες, με στόχο την εξάλειψη της πολυνομίας που λειτουργεί ως «αόρατος φόρος» στην ιδιοκτησία.