Ενημέρωση με ένα κλικ

Χρ. Δήμας για Μετρό Θεσσαλονίκης: Στις αρχές του 2026 θα δοθεί για χρήση στους πολίτες

«Πρόκειται για ένα στολίδι, είναι πραγματικά το πιο ωραίο μετρό που έχω δει οπουδήποτε και έχω ταξιδέψει σε αρκετά μέρη στον κόσμο».

Ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην πόλη, σήμερα το πρωί Μεγάλη Τρίτη, έκανε την πρώτη του «γνωριμία» με το Μετρό Θεσσαλονίκης και το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Τον Φεβρουάριο του 2026 θα δοθεί για χρήση στους πολίτες και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά με τους πέντε σταθμούς, ενώ στον σχεδιασμό της ελληνικής κυβέρνησης είναι αυτό να  πάει και στη δυτική πλευρά της πόλης, επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας από το Κέντρο Ελέγχου του μέσου στην Πυλαία, απευθύνοντας έκκληση και σαν πολίτης της χώρας μας, για τη διαφύλαξη της δημόσιας περιουσίας που ανήκει σε όλη την κοινωνία.

Για τις εντυπώσεις του συνολικά, ο κ. Δήμας είπε:

«Πρόκειται για ένα στολίδι, είναι πραγματικά το πιο ωραίο μετρό που έχω δει οπουδήποτε και έχω ταξιδέψει σε αρκετά μέρη στον κόσμο», ενώ ειδικότερα για τον σταθμό Βενιζέλου είπε χαρακτηριστικά ότι είναι «ο πιο ωραίος σταθμός μετρό που έχω δει στη ζωή μου».

Τόνισε δε πως «το γεγονός ότι έχουμε έναν υπόγειο αρχαιολογικό χώρο όπου εκτίθενται τα αρχαιολογικά ευρήματα και αναδεικνύεται έτσι η ιστορία του τόπου μας της Θεσσαλονίκης και η πολιτιστική μας κληρονομία, είναι ένα τρομακτικά μεγάλο πλεονέκτημα».

Ο κ. Δήμας, προτού φτάσει στο Αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης, έκανε και την πρώτη του βόλτα στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και περιηγήθηκε στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, ενώ και σε στάση του στη Νέα Ελβετία επιθεώρησε τον περιβάλλοντα χώρο στην επιφάνεια.

Για την επέκταση του μετρό στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, ο κ. Δήμας είπε: «ας ολοκληρώσουμε την επέκταση προς τα Ανατολικά, ήτοι την Καλαμαριά» ενώ πρόσθεσε: «βεβαίως είναι στο σχεδιασμό μας και η επέκταση στα δυτικά, θέλουμε να δούμε πώς μπορούμε να έχουμε σταθμούς μετρό σε ακόμη περισσότερες περιοχές της πόλης, όμως αυτή τη στιγμή η άμεση προτεραιότητα είναι να δώσουμε για χρήση την επέκταση προς Καλαμαριά».

Δήμας: Τον Φεβρουάριο του 2026 προς χρήση η επέκταση του μετρό

Παράλληλα, ο υπουργός υπογράμμισε εκ νέου πως οι πέντε Σταθμοί της επέκτασης προς την Καλαμαριά θα δοθούν στην κυκλοφορία μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026, ενώ, μετά από σχετική ερώτηση για τους λόγους που προέκυψε αυτή η τρίμηνη καθυστέρηση στην παράδοσή τους, την απέδωσε, μεταξύ άλλων, σε ζητήματα τεχνικής φύσεως.

« Όλοι ανυπομονούμε να δοθούν στην κυκλοφορία οι 5 σταθμοί, όμως ακριβώς επειδή θέλουμε να τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα και υπάρχουν και ζητήματα τεχνικής φύσεως, για κάποιο χρονικό διάστημα θα πρέπει να μη λειτουργήσει το Μετρό. Νομίζω πως μπορούμε να κάνουμε την απαραίτητη υπομονή, δύο μήνες παραπάνω είναι.»

Σε ό,τι αφορά τη διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής, ο ίδιος σημείωσε «ας περιμένουμε λίγο καιρό ακόμα. Θα υπάρξουν οι σχετικές ανακοινώσεις. Στην παρούσα φάση απλώς υπάρχει στον ευρύτερο σχεδιασμό και αυτό είναι κάτι που δε συμβαίνει μόνο στο Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και σε αντίστοιχα Μετρό στο εξωτερικό»

Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε  ότι η αποδοχή του κυρίως από τους νέους είναι κάτι πολύ σημαντικό.

Όπως αναφέρει και σχετική έρευνα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), «το μετρό της Θεσσαλονίκης το έχουν βάλει στη ζωή τους κυρίως οι νέοι άνθρωποι. Πραγματικά είναι εντυπωσιακό ότι οι επιβάτες είναι κατά κύριο λόγο νέοι και είναι νέοι αυτοί που έχουν συστηματοποιήσει την χρήση του στην καθημερινότητα τους.

Εγώ αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό και το έχω διαπιστώσει όσες φορές μπήκα στο μετρό». Παρόλα αυτά, απευθυνόμενος και στους μεγαλύτερους σημείωσε ότι πρόκειται για ένα τεχνολογικό επίτευγμα και πρέπει να αισθάνονται ότι μπορούν κι αυτοί να το βάλουν στη δική τους ζωή, στη δική τους καθημερινότητα.

Για την κίνηση που καταγράφεται στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι «είναι εντυπωσιακά ικανοποιητική, αλλά σίγουρα υπάρχουν ακόμη πολλοί οι οποίοι πρέπει να αγκαλιάσουν το μετρό». «Οι δείκτες ικανοποίησης που έχουμε από όσους το έχουν χρησιμοποιήσει είναι εξαιρετικά υψηλοί. Σε πείσμα όσων ακούγονται η διαθεσιμότητα είναι πολλαπλάσια αυτής που είχαν αντίστοιχα μετρό στην εκκίνηση τους σε άλλες χώρες του κόσμου», υπογράμμισε.

«Το μετρό ήταν ένα έργο που η Θεσσαλονίκη το δικαιούνταν, το ζητούσαμε και παλεύαμε για να γίνει. Δυστυχώς είχε καταντήσει σαν το γιοφύρι της ‘Αρτας και πλέον είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι παραδόθηκε χωρίς φανφάρες και πομπώδεις εκφράσεις», επισήμανε από την πλευρά του ο υφυπουργός Εσωτερικών Μακεδονίας-Θράκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας προσθέτοντας ότι «πάνω από έξι εκατ. Θεσσαλονικείς και επισκέπτες, μαζί με τις μετεπιβιβάσεις, έχουν χρησιμοποιήσει το μετρό στο πρώτο 4μηνο λειτουργίας του».

Για την επέκταση του στην Καλαμαριά, ο κ. Γκιουλέκας είπε ότι1

«Η πρόσθεση του κλάδου της Καλαμαριάς, είναι εξαιρετικά σημαντική και βεβαίως η προσοχή όλων μας είναι στραμμένη στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης που ασφαλώς πρέπει και εκεί να προχωρήσουν οι εργασίες και θα προχωρήσουν, όπως και η ένωση της με την βιομηχανική περιοχή τη Σίνδου.», συμπλήρωσε.

Επισημαίνεται ότι στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο και επισκέφτηκε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, εκτός των προαναφερόμενων που έκαναν δηλώσεις, παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και άλλα στελέχη της εταιρείας.

mkdn.gr

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com