Άρση μέτρων: Τι αλλάζει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από τις 4 Μαϊου
Υποχρεωτική καθίσταται η χρήση μάσκας από εργαζόμενους και επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από τη Δευτέρα 4 Μαΐου ενώ παράλληλα αυξάνεται η συχνότητα των δρομολογίων, ειδικά τις ώρες αιχμής. Η εφαρμογή του μέτρου θα γίνεται από ελεγκτές.
Επιπλέον, θα υπάρχει ελεγχόμενη είσοδος στους σταθμούς για να τηρείται κατά το δυνατόν η αναγκαία απόσταση.
Στις αστικές συγκοινωνίες το υπουργείο Μεταφορών συστήνει στο κοινό να εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για μετακίνηση από και προς την εργασία ή σε περίπτωση ανάγκης.
Αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτή τη μεγάλη πρόκληση προχωρεί στην υιοθέτηση των παρακάτω κανόνων για την προστασία των εργαζόμενων και των επιβατών:
- Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό.
- Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου θα γίνεται από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που είναι επιφορτισμένοι με αυτό το καθήκον.
- Υιοθέτηση μέτρων ελεγχόμενης εισόδου στους σταθμούς, ώστε να επιτευχθεί, κατά το δυνατόν, η αναγκαία φυσική απόσταση.
- Αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο μέγιστο δυνατό βαθμό από την πρώτη κιόλας μέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών.
Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας διαμορφώνονται ως εξής:
- Στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο σήμερα η συχνότητα των συρμών είναι στα 7,5 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής και βάσει του σχεδιασμού θα μειωθεί στα 6 λεπτά.
- Στο Τραμ από τα 11 λεπτά στόχος είναι να φθάσουμε στα 8 λεπτά στις ώρες αιχμής.
- Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ από τα 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα, το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορούν 1.000.
- Οι συχνότητες αυτές – όπως επεσήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης – θα βελτιωθούν σε δεύτερο στάδιο, σε συνάρτηση με την περαιτέρω άρση των περιορισμών.
Την ίδια στιγμή και με στόχο τα παραπάνω μέτρα να τύχουν άμεσης εφαρμογής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία στη δυνατότητα εξαίρεσης του δικαιώματος άδειας ειδικού σκοπού στο προσωπικό των συγκοινωνιών και στην αναστολή των διαδικασιών της κινητικότητας των εργαζομένων από τους Οργανισμούς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε άλλον φορέα.
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, άμεσα θα προχωρήσει ο επανασχεδιασμός λειτουργίας γραμμών στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα μέσα.
Ωστόσο αυτό που επισημαίνεται είναι ότι:
«Πρέπει να καταστεί σαφές, ότι η επιλογή της διαχείρισης της κίνησης με τα μέσα μεταφοράς, μέσω μεγάλης αύξησης της προσφοράς, έτσι ώστε να κυκλοφορεί πολύ μεγάλος αριθμός συρμών και λεωφορείων, με στόχο τη μείωση του συνωστισμού και τη διατήρηση αποστάσεων, δεν υφίσταται. Η μόνη δυνατή διαχείριση είναι αυτή της ζήτησης, η οποία πρέπει να περιοριστεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό και να απλωθεί μέσα στον χρόνο, για τις ώρες αιχμής» τόνισε ο υφυπουργός.