Ενημέρωση με ένα κλικ

Φορολογική παγίδα 49.000 ευρώ για φορολογούμενη που δήλωσε κέρδη από κρυπτονομίσματα

Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή φορολογουμένης, αναδεικνύοντας τα κενά στη φορολόγηση των crypto και τις παγίδες με τα τεκμήρια δαπανών απόκτησης τίτλων.

Μια δήλωση φορολογίας εισοδήματος που περιελάμβανε κέρδη από κρυπτονομίσματα κατέληξε σε έναν δυσάρεστο λογαριασμό ύψους σχεδόν 49.000 ευρώ από την εφορία. Η υπόθεση, η οποία έφτασε στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ), φωτίζει τις κρυφές παγίδες που αντιμετωπίζουν οι επενδυτές όταν μετακινούν κεφάλαια μεταξύ διαφορετικών επενδυτικών προϊόντων, όπως ομόλογα και μετοχές, χωρίς να ακολουθούν τις προβλεπόμενες φορολογικές διαδικασίες.

Η εμπλεκόμενη φορολογούμενη είχε δηλώσει για το 2024 ποσό 42.830,48 ευρώ, υποστηρίζοντας πως προερχόταν από υπεραξία κρυπτονομισμάτων. Ωστόσο, ο έλεγχος αποκάλυψε αγορές επενδυτικών προϊόντων συνολικού ύψους 323.869 ευρώ, οι οποίες δεν είχαν δηλωθεί ως δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Στις κινήσεις αυτές περιλαμβάνονταν αγορά ομολόγου 100.325 ευρώ, τοποθετήσεις 64.000 ευρώ στο Grayscale Bitcoin Trust, 65.980 ευρώ στο Grayscale Ethereum Trust και αγορά iShares MSCI India αξίας 93.564 ευρώ.

Για την εφορία, οι παραπάνω αγορές αποτελούν δαπάνες που πρέπει να αναγράφονται στους κωδικούς 743-744 του εντύπου Ε1 και να καλύπτονται από νόμιμα εισοδήματα ή κεφάλαια, καθώς συμμετέχουν στον υπολογισμό των τεκμηρίων. Η προσπάθεια της φορολογουμένης να δικαιολογήσει τις αγορές αυτές μέσω ρευστοποίησης παλαιότερων ομολόγων απορρίφθηκε από τη ΔΕΔ, καθώς δεν ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία ανάλωσης κεφαλαίου προηγούμενων ετών.

Παράλληλα, η απόφαση υπογραμμίζει το φορολογικό κενό γύρω από τα κρυπτονομίσματα. Η ΔΕΔ δεν αποδέχθηκε τον ισχυρισμό ότι τα κέρδη από crypto υπάγονται στις διατάξεις των άρθρων 42 και 42Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που αφορούν τη μεταβίβαση τίτλων. Καθώς δεν υπάρχει ειδικό και σαφές πλαίσιο, οι φορολογούμενοι που εμφανίζουν σημαντικά ποσά από τέτοιες αγοραπωλησίες βρίσκονται εκτεθειμένοι σε προβλήματα σχετικά με τον τρόπο δήλωσης και την κάλυψη τεκμηρίων. Μετά τα ευρήματα, υποβλήθηκε τροποποιητική δήλωση και ο τελικός φόρος διαμορφώθηκε περίπου στις 48.865 ευρώ.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com