Πράσινο φως για έργα 85,6 εκατ. ευρώ στη σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα
Εντάχθηκε στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ η αναβάθμιση του δικτύου για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
Μία σημαντική αναβάθμιση για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δρομολογείται, καθώς εντάχθηκε στο τομεακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027» η ολοκλήρωση των υποδομών στη γραμμή Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα. Το έργο, με συνολική δημόσια δαπάνη 85.629.355,02 ευρώ, εκ των οποίων τα 60.870.881,70 ευρώ συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Συνοχής, στοχεύει στον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής.
Την απόφαση υπέγραψαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, σε συνεργασία με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Γιώργο Κώτσηρα. Δικαιούχος του έργου είναι η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΑΕ.
Το έργο αφορά την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS L1 σε μήκος 80,4 χιλιομέτρων της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής. Παράλληλα, προβλέπεται η κατασκευή παρακαμπτηρίου και αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων, καθώς και εργασίες ανακαίνισης σε κτήρια σταθμών. Η ολοκλήρωση της παρέμβασης αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια, την αποδοτικότητα και τη διαλειτουργικότητα του κεντρικού σιδηροδρομικού δικτύου.