Κέρκυρα: 18η Πανελλήνια Σύνοδος των ΦοΔΣΑ για το μέλλον της διαχείρισης αποβλήτων
Στις 3 και 4 Ιουλίου 2026 οι κρίσιμες αποφάσεις για την κυκλική οικονομία και την υλοποίηση έργων στην Ελλάδα.
Η καρδιά της διαχείρισης στερεών αποβλήτων θα χτυπά στην Κέρκυρα στις 3 και 4 Ιουλίου 2026, καθώς πραγματοποιείται η 18η Πανελλήνια Σύνοδος των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ). Με κεντρικό σύνθημα «Η ώρα των ΦΟΔΣΑ: Από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση», η διοργάνωση φιλοδοξεί να χαράξει την πορεία για τη διαχείριση απορριμμάτων της επόμενης δεκαετίας στην Ελλάδα.
Η σύνοδος, που τελεί υπό την αιγίδα της ΚΕΔΕ και συνδιοργανώνεται από το Δίκτυο ΦοΔΣΑ και τον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ Ιονίων Νήσων, συγκεντρώνει κορυφαία στελέχη της αυτοδιοίκησης και της κυβέρνησης. Ανάμεσα στους ομιλητές της πρώτης ημέρας ξεχωρίζουν ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ιωάννης Τρεπεκλής και ο Α’ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.
Οι εργασίες επικεντρώνονται σε κρίσιμους τομείς όπως το νέο πλαίσιο λογοδοσίας των φορέων, οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτικές ευκαιρίες και η επιτυχημένη εμπειρία της Δανίας στη διαχείριση αστικών αποβλήτων. Παράλληλα, οι σύνεδροι θα εξετάσουν τις προκλήσεις για τις Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ), την ανακύκλωση συσκευασιών και τη βιώσιμη διαχείριση βιοαποβλήτων.
Η κρισιμότητα της περιόδου είναι δεδομένη, καθώς η χώρα οφείλει να επιταχύνει την εφαρμογή των περιφερειακών σχεδιασμών και να μειώσει δραστικά την ταφή απορριμμάτων. Η Σύνοδος θα ολοκληρωθεί με τη Γενική Συνέλευση του Δικτύου ΦοΔΣΑ, θέτοντας τις βάσεις για τις μελλοντικές πρωτοβουλίες του κλάδου.
Για όσους ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις, το αναλυτικό πρόγραμμα είναι διαθέσιμο εδώ, ενώ το έντυπο συμμετοχής μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.