Ενημέρωση με ένα κλικ

Ο Μάρκο Ρούμπιο αποκλείει την επιβολή διοδίων από το Ιράν στα Στενά του Ορμούζ

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών ξεκινά περιοδεία στον Κόλπο με στόχο την ασφάλεια των συμμάχων και την αναθεώρηση των συμφωνιών με την Τεχεράνη.

Ξεκάθαρο μήνυμα προς την Τεχεράνη απέστειλε ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, τονίζοντας πως το Ιράν δεν θα έχει το δικαίωμα να επιβάλλει διόδια στα Στενά του Ορμούζ στο πλαίσιο οποιασδήποτε μελλοντικής συμφωνίας. Σύμφωνα με τον Αμερικανό αξιωματούχο, μια τέτοια ενέργεια θα παραβίαζε κατάφωρα το διεθνές δίκαιο.

«Πρόκειται για μια διεθνή οδό ναυσιπλοΐας. Καμία χώρα δεν επιτρέπεται να εισπράττει διόδια ή τέλη σε έναν τέτοιο δίαυλο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μάρκο Ρούμπιο, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι η θέση αυτή βρίσκει σύμφωνες όλες τις χώρες της περιοχής.

Η δήλωση αυτή έρχεται την ώρα που ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας ξεκίνησε την περιοδεία του στη Μέση Ανατολή, με πρώτο σταθμό το Άμπου Ντάμπι. Στόχος του είναι να καθησυχάσει τους συμμάχους των ΗΠΑ, οι οποίοι έχουν δεχθεί πλήγματα από ιρανικούς πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Κατά τις συνομιλίες που θα ακολουθήσουν, ο Μάρκο Ρούμπιο αναμένεται να θέσει επί τάπητος το πρωτόκολλο συμφωνίας με το Ιράν, επισημαίνοντας ότι μια «οριστική παύση των εχθροπραξιών» είναι αδύνατο να επιτευχθεί όσο οι εντολοδόχοι της Τεχεράνης, όπως η Χαμάς και η Χεζμπολάχ, συνεχίζουν τη δράση τους από το Ιράκ.

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών πρόκειται να συναντηθεί με τις αρχές των Εμιράτων αύριο Τετάρτη, ενώ στη συνέχεια θα μεταβεί στο Κουβέιτ και στο Μπαχρέιν για τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου την Πέμπτη.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com