Είκοσι μήνες φυλάκιση στην Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου για την υπόθεση των email των αποδήμων
Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών επέβαλε ποινές με αναστολή στην πρώην ευρωβουλευτή και σε στελέχη της Νέας Δημοκρατίας για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων.
Σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών με τριετή αναστολή καταδικάστηκε η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, πρώην ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, για την υπόθεση των email των αποδήμων που προκάλεσε έντονες πολιτικές αντιδράσεις πριν από τις ευρωεκλογές του 2024. Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, μετά από μια μακρά δικαστική διαδικασία, έκρινε την Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου ομόφωνα ένοχη για παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, ενώ κατά πλειοψηφία κρίθηκε ένοχη και για παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου.
Η υπόθεση «email-gate» αφορούσε την παράνομη χρήση ηλεκτρονικών διευθύνσεων απόδημων Ελλήνων για προεκλογικούς σκοπούς, χωρίς την προηγούμενη συγκατάθεσή τους. Στο εδώλιο κάθισαν και άλλα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας. Ο Μιχάλης Σταυριανουδάκης, πρώην γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών, καταδικάστηκε σε φυλάκιση 18 μηνών με αναστολή. Αντίστοιχα, ποινές φυλάκισης επιβλήθηκαν στους Νίκο Θεοδωρόπουλο και Μένιο Κορομηλά, οι οποίοι καταδικάστηκαν σε οκτώ και δώδεκα μήνες αντίστοιχα για παραβάσεις του νόμου περί προσωπικών δεδομένων.
Το δικαστήριο αναγνώρισε σε όλους τους καταδικασθέντες το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου, ενώ απέρριψε το αίτημα για αναγνώριση του ελαφρυντικού της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς. Οι ποινές έχουν τριετή αναστολή, διασφαλίζοντας ότι κανένας από τους εμπλεκόμενους δεν θα οδηγηθεί στη φυλακή. Η απόφαση αυτή αποτελεί σταθμό για τη διαχείριση των εκλογικών καταλόγων και τη διαφάνεια, θέτοντας ένα σημαντικό προηγούμενο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στην Ελλάδα.