Η δραματική επικοινωνία του πιλότου του Falcon 50 πριν την πτώση
Λεπτομέρειες σοκ από τις τουρκικές αρχές για τα τελευταία 20 λεπτά της μοιραίας πτήσης προς τη Λιβύη.
Οι τουρκικές αρχές έδωσαν στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για την επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους Falcon 50, κατά τη διάρκεια της πτήσης που διήρκεσε περίπου 20 λεπτά. Ο πιλότος είχε ειδοποιήσει το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας στην Άγκυρα για την ύπαρξη προβλήματος, αν και ο συναγερμός δεν τέθηκε στο υψηλότερο επίπεδο. Παρά το γεγονός ότι υπήρχε συνεχής επικοινωνία και ο πιλότος είχε λάβει άδεια επιστροφής, το σήμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ λίγο πριν την τελική προσέγγιση.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των τουρκικών αρχών, το Falcon 50 απογειώθηκε κανονικά από το αεροδρόμιο Εσενμπογά της Άγκυρας στις 20:17 (19:17 ώρα Ελλάδας) με προορισμό την Τρίπολη της Λιβύης. Ακολούθησε τις τυπικές διαδικασίες και ανέλαβε ύψος. Στις 20:25, ο πύργος ελέγχου έδωσε την άδεια στο αεροσκάφος να ανέβει στα 34.000 πόδια.
Έξι λεπτά αργότερα, στις 20:31, το αεροσκάφος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN, που αποτελεί επίπεδο προειδοποίησης χαμηλότερο από το MAYDAY και δηλώνει άμεσο κίνδυνο. Ο πιλότος ανέφερε γενική ηλεκτρική βλάβη και ζήτησε την άμεση επιστροφή του στην Άγκυρα. Μία λεπτό μετά, στις 20:32, ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας διέταξε την επιστροφή του αεροσκάφους στο αεροδρόμιο Εσενμπογά.
Στις 20:33, ο πιλότος επιβεβαίωσε το πρόβλημα, ωστόσο αναφέρθηκε πρόβλημα με την καταγραφή του ύψους πτήσης. Νέα επικοινωνία έγινε στις 20:34, όταν το αεροσκάφος βρισκόταν σε φάση προσέγγισης στο αεροδρόμιο, ενώ ο έλεγχός του είχε πλέον περάσει στη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης. Στις 20:35, το αεροσκάφος σήμανε ξανά PAN-PAN και επικοινώνησε με τη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης ζητώντας να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Ωστόσο, από τις 20:36 και έπειτα, η επικοινωνία με το αεροσκάφος γινόταν όλο και πιο δυσχερής, με τον πιλότο να ακούγεται με μεγάλη δυσκολία. Δύο λεπτά αργότερα, στις 20:38, το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ. Οι επανειλημμένες κλήσεις του Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας για πέντε λεπτά δεν έλαβαν απάντηση. Ο πύργος ελέγχου προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος και από άλλες συχνότητες, χωρίς όμως επιτυχία. Αμέσως μετά, οι αρχές ενημέρωσαν τις αρμόδιες μονάδες για την έναρξη δραστηριοτήτων έρευνας και διάσωσης.

