Αποκλεισμός βραβευμένου indie παιχνιδιού για χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Ανατροπή στα Indie Game Awards 2025: Το Clair Obscur: Expedition 33 χάνει τα βραβεία του λόγω Generative AI.
Λίγες μόλις ημέρες μετά την τελετή απονομής των Indie Game Awards, που έλαβε χώρα στις 18 Δεκεμβρίου, σημειώθηκε μια σημαντική ανατροπή. Το παιχνίδι “Clair Obscur: Expedition 33”, το οποίο αρχικά είχε αποσπάσει τα βραβεία “Game of the Year” και “Debut Game”, τελικά αποκλείστηκε από τη διοργάνωση. Ο λόγος; Η χρήση Generative AI κατά τη διαδικασία ανάπτυξής του.
Σε επίσημη ανακοίνωσή της το Σάββατο, η Six One Indie, ο φορέας που διοργανώνει τα βραβεία, επεσήμανε ότι η απόφαση αυτή ελήφθη αφού είχε ολοκληρωθεί η ψηφοφορία και μάλιστα είχε ήδη μαγνητοσκοπηθεί η τελετή. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, κατά την αρχική υποβολή του παιχνιδιού για υποψηφιότητα, η εταιρεία ανάπτυξης, Sandfall Interactive, είχε δηλώσει ρητά ότι δεν έγινε χρήση τεχνολογίας AI. Ωστόσο, την ημέρα της πρεμιέρας των Indie Game Awards 2025, το ίδιο το στούντιο επιβεβαίωσε τη χρήση τέτοιων τεχνολογιών, παραβιάζοντας κατάφωρα τους κανονισμούς της διοργάνωσης.
Η Six One Indie υπογράμμισε τη σταθερή και αυστηρή στάση της απέναντι στη χρήση γενετικής AI, τόσο κατά τη διαδικασία υποψηφιοτήτων όσο και κατά την ίδια την τελετή. Η εταιρεία ευχαρίστησε επίσης την κοινότητα των δημιουργών για την υπομονή και τα σχόλια που συνέβαλαν στην ομαλή διαχείριση της υπόθεσης.
Μετά τον αποκλεισμό του “Clair Obscur: Expedition 33”, τα βραβεία απονεμήθηκαν στους επιλαχόντες. Το βραβείο Debut Game απονέμεται πλέον στο “Sorry We’re Closed”, ενώ το Game of the Year κερδίζει το “Blue Prince”.
Η συγκεκριμένη υπόθεση πυροδότησε εκ νέου τη συζήτηση γύρω από την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην ανάπτυξη indie παιχνιδιών, θέτοντας ερωτήματα για τα όρια μεταξύ καινοτομίας και αλλοίωσης του αυθεντικού δημιουργικού χαρακτήρα.

