Αγρότες: Στο 2,5 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως το κόστος από το άνοιγμα των διοδίων
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Δήμας εξηγεί τις επιπτώσεις του κλεισίματος των διοδίων και παρουσιάζει το πλάνο για μεγάλα έργα υποδομής.
Το ημερήσιο κόστος από το άνοιγμα των διοδίων από αγρότες ανέρχεται κατά προσέγγιση στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ, εκτός της Αττικής Οδού, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Δήμας. Ο κ. Δήμας υπογράμμισε ότι τα έσοδα που χάνονται από τα διόδια μετατρέπονται σε αξιώσεις εις βάρος του Δημοσίου, οι οποίες επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο.
Σύμφωνα με τον υπουργό, όσοι υποστηρίζουν το άνοιγμα των διοδίων με το επιχείρημα της ελεύθερης διέλευσης, στην πραγματικότητα επιβαρύνουν όλους τους φορολογούμενους, ανεξαρτήτως του αν χρησιμοποιούν ή όχι τον αυτοκινητόδρομο.
Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε επίσης στα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα που εκσυγχρονίζουν τη χώρα, καθώς και στο πρόγραμμα αντιπλημμυρικών και υδραυλικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Ειδικότερα, για το 2026 αναμένεται η ολοκλήρωση δύο εμβληματικών έργων: της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, με πέντε νέους σταθμούς, και της παράδοσης στην κυκλοφορία του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε-65, μήκους 45 χιλιομέτρων.
Όσον αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα, ο υπουργός τόνισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη 51 υδραυλικά έργα σε όλη την Ελλάδα, με προϋπολογισμό 1,22 δισ. ευρώ. Παράλληλα, εκπονούνται 34 μελέτες ύψους 76,4 εκατομμυρίων ευρώ, 14 έργα είναι υπό δημοπράτηση με προϋπολογισμό 936 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ προγραμματίζονται έργα άνω των 290 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, καταδεικνύει τη συνέχεια, το βάθος και τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Ενδεικτικά, μόνο στην Αττική υλοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων διευθετήσεων ρεμάτων.

