Ενημέρωση με ένα κλικ

ΕΛΤΑ: Η Επιτροπή Θεσμών της Βουλής εξετάζει το μέλλον των ταχυδρομείων

Αντιπαραθέσεις και διαβεβαιώσεις στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για το σχέδιο μετασχηματισμού και το δίκτυο καταστημάτων.

Η τύχη των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) και το ενδεχόμενο κλεισίματος καταστημάτων τους βρέθηκαν στο επίκεντρο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, την Πέμπτη (18/12). Στη συζήτηση κλήθηκαν να δώσουν εξηγήσεις ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτριος Παπαστεργίου. Συμμετείχαν επίσης ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ – GROWTH FUND), Ιωάννης Παπαχρήστου, και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Μάριος Καλογεράς – Τέμπος, ο οποίος ασκεί προσωρινώς χρέη διευθύνοντος συμβούλου.

Παρόντες στη συζήτηση ήταν επίσης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, και ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης. Νωρίς στην έναρξη της συνεδρίασης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ και μέλος της επιτροπής, Παναγιώτης Δουδωνής, άσκησε κριτική στην πλειοψηφία, κατηγορώντας την ότι μεθόδευσε τη συζήτηση στην Επιτροπή Θεσμών αντί στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές, όπου θα υπήρχε η δυνατότητα για ευρύτερη συμμετοχή βουλευτών. Έθεσε επίσης το ερώτημα της μη πρόσκλησης της αρμόδιας Αρχής για τις απευθείας αναθέσεις των ΕΛΤΑ, ενώ κατήγγειλε ότι η συνεδρίαση για τα ΕΛΤΑ ορίστηκε την ίδια ημέρα που στην ολομέλεια διεξαγόταν η κρίσιμη συζήτηση για την υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, ζήτησε να δοθούν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα του διαχειριστικού ελέγχου στα ΕΛΤΑ, ώστε να καταγραφούν τα έσοδα και έξοδα όλων των καταστημάτων και να διαπιστωθεί εάν υπάρχει βάση για το κλείσιμο 206 καταστημάτων, μετά τα 143 που είχαν προηγηθεί επί κυβέρνησης της ΝΔ. Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ελένη Καραγεωργοπούλου, ζήτησε την αναβολή της συνεδρίασης, επισημαίνοντας την ταυτόχρονη συζήτηση στην ολομέλεια για το κρίσιμο ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ. Επίσης, ζήτησε την κλήση και «απολογία» του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη. Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, υπογράμμισε ότι από την προηγούμενη αναβολή της συνεδρίασης, η κυβέρνηση θα έπρεπε να είχε καταθέσει στις Κοινοβουλευτικές Ομάδες την πρόταση αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ, ώστε να υπάρχει υλικό για ουσιαστική συζήτηση.

«Η πρόκληση είναι πώς θα συνδυάσουμε την εξυπηρέτηση των πολιτών σε κάθε γωνιά της χώρας με την ευθύνη να μην οδηγήσουμε τον Οργανισμό σε οικονομικό αδιέξοδο», δήλωσε ο Μάριος Καλογεράς – Τέμπος. «Με την ανάγκη να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα της εταιρείας, αναγνωρίζουμε ότι υπήρξαν αδυναμίες και ελλείψεις στη συνεννόηση, τη διαβούλευση, την ενημέρωση και σε κάποιες επιμέρους παραμέτρους του σχεδιασμού, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το σχέδιο βελτιστοποίησης του δικτύου. Ο σχεδιασμός για την βελτιστοποίηση του δικτύου βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια κυρίως εγγύτητας με άλλα καταστήματα εξυπηρέτησης και τραπεζικά καταστήματα και ATM και κάλυψης», ανέφερε και ενημέρωσε τα μέλη της επιτροπής:

«Προχωρούμε σε οργανωμένη ενημέρωση και διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες. Πηγαίνουμε δήμο – δήμο και κατάστημα με κατάστημα και επαναξιολογούμε όλες τις παραμέτρους, όχι μόνο τις ποσοτικές αλλά και τις ποιοτικές. Είναι ξεκάθαρη η δέσμευση: κανένας πολίτης και καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πλήρη ταχυδρομική εξυπηρέτηση. Όπου υφίσταται λειτουργία ιδιόκτητου καταστήματος προβλέπεται εξυπηρέτηση μέσω συνεργατών, σημεία παράδοσης και παραλαβής, θυρίδων και κατ’ οίκον υπηρεσίες που προσφέρουν οι ταχυδρόμοι.

Πρώτα βρίσκουμε την εναλλακτική λύση μέσω συνεργασίας με φυσικό σημείο και ανθρώπινη παρουσία και μετά προχωράμε στην εκάστοτε υλοποίηση. Ο σχεδιασμός αυτός προβλέπει τη σταδιακή υλοποίησή του μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους. Από όλο το πλάνο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ καμία θέση τακτικού υπαλλήλου δεν θα χαθεί. Ο στόχος είναι τα ΕΛΤΑ να παραμείνουν παρόντα και ισχυρά στο μέλλον, να περάσουμε από ένα δίκτυο που στηρίζονταν σχεδόν αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα σε ένα δίκτυο πολυσύνθετο πιο ευέλικτο που θα περιλαμβάνει φυσικά καταστήματα, ιδιόκτητα και πρακτορεία, συνεργατικά σημεία, θυρίδες, ψηφιακές εφαρμογές και ενισχυμένη κατ’ οίκον εξυπηρέτηση, με τη φυσική παρουσία του ταχυδρόμου».

Ως προς το πλάνο μετασχηματισμού, ο κ. Τέμπος ανέφερε ότι θα υπάρξει εξορθολογισμός του κόστους με αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ (χαρακτηριστικό παράδειγμα το κτήριο στην Καισαριανή), ενίσχυση και επέκταση χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, ξεκινώντας συνεργασία με την ALPHA BANK, και υλοποίηση νέων τεχνολογιών.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com