Ενημέρωση με ένα κλικ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανατρέπει την απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης

Νέα ευέλικτα μέτρα για τη μείωση του CO2, αλλαγή πλεύσης μετά από πιέσεις

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να έχει πάρει την απόφαση να ανατρέψει την προηγούμενη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με δημοσίευμα της Bild. Ο Μάνφρεντ Βέμπερ, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ), δήλωσε ότι τα σχέδια για απαγόρευση της ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 έχουν αποσυρθεί. Αντ’ αυτού, θα υιοθετηθούν πιο ευέλικτοι κανόνες για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Σύμφωνα με τον κ. Βέμπερ, οι νέες ταξινομήσεις από το 2035 και μετά θα απαιτούν μείωση των εκπομπών CO2 κατά 90% αντί για 100%, ενώ μετά το 2040, η μείωση δεν θα είναι υποχρεωτική στο 100%. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να καταθέσει τη σχετική πρόταση την επόμενη εβδομάδα. Εάν εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη, αυτό θα σηματοδοτήσει το τέλος της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Το προηγούμενο σχέδιο της ΕΕ, το οποίο απαγόρευε την ταξινόμηση νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα από το 2035, είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία και τη γερμανική κυβέρνηση, οδηγώντας σε πίεση για χαλάρωση των κανόνων. Σχετικές επιστολές είχαν αποσταλεί στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, από τον καγκελάριο της Γερμανίας, Φρίντριχ Μερτς, καθώς και από τους πρωθυπουργούς της Ιταλίας, Τζόρτζια Μελόνι, και της Πολωνίας, Ντόναλντ Τουσκ.

Ο Μάνφρεντ Βέμπερ τόνισε ότι η αλλαγή αυτή επιτρέπει την παραμονή στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα, διασφαλίζοντας παράλληλα την τεχνολογική ουδετερότητα. Αυτό θεωρείται σημαντικό μήνυμα για την αυτοκινητοβιομηχανία, προστατεύοντας δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Αναφερόμενος στο αίτημα της Εναλλακτικής για την Γερμανία (AfD) για ακύρωση της απόφασης, δήλωσε ότι για το ΕΛΚ, το αυτοκίνητο παραμένει σύμβολο πολιτισμού και όχι αντικείμενο ιδεολογικής διαμάχης, η οποία ευνοεί τα ακροδεξιά κόμματα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Τσίπζε, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη φερόμενη αλλαγή στάσης, χαρακτηρίζοντάς την “ισχυρό μήνυμα” και “πρώτο βήμα προς μια βιώσιμη λύση για το CO2 στην ΕΕ”, που λαμβάνει υπόψη τις πραγματικότητες της αγοράς και διασφαλίζει την απασχόληση και την ανταγωνιστικότητα.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com