Τέλος εποχής για τα τρόλεϊ στην Αθήνα και τον Πειραιά μετά από 72 χρόνια
Σταδιακή απόσυρση των ιστορικών οχημάτων και αντικατάστασή τους με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Μετά από 72 χρόνια συνεχούς παρουσίας στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά, τα τρόλεϊ αποσύρονται σταδιακά, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής. Η διαδικασία αποξήλωσης των εναέριων καλωδίων ξεκίνησε την Κυριακή (7/12) από τον Πειραιά, με την παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη. Η έναρξη της διαδικασίας συνοδεύτηκε από εντάσεις με εργαζομένους που διαμαρτύρονται για την απόφαση.
Ο κ. Κυρανάκης τόνισε στους εργαζόμενους ότι η απόφαση για την απόσυρση των τρόλεϊ βασίστηκε στην τεχνική κατάσταση του υφιστάμενου δικτύου, αλλά και στο οικονομικό όφελος για το Δημόσιο. Δεσμεύθηκε, δε, ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας. Αντιθέτως, προανήγγειλε νέες προσλήψεις οδηγών, μισθολογικές αυξήσεις και βελτίωση της συχνότητας και της αξιοπιστίας των δρομολογίων.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, η κατάργηση του 70% των εναέριων καλωδίων θα πραγματοποιηθεί αρχικά στον Πειραιά και στη συνέχεια στην Αθήνα. Αυτό αναμένεται να απελευθερώσει τον αστικό ορίζοντα και να μειώσει τα κόστη συντήρησης. Στο πλαίσιο της μετάβασης, οι γραμμές 17 και 20 θα αντικατασταθούν από σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν δείχνουν ότι το κόστος λειτουργίας ανά χιλιόμετρο για τα τρόλεϊ ανέρχεται στα 5,5 ευρώ, έναντι μόλις 2,5 ευρώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Επιπλέον, η εκτεταμένη ανακατασκευή του παλιού δικτύου θα απαιτούσε δαπάνη 20 εκατομμυρίων ευρώ, καθιστώντας την αλλαγή μονόδρομο από οικονομική άποψη. Το νέο σχέδιο προβλέπει ότι για κάθε δύο τρόλεϊ που αποσύρονται, θα αγοράζονται τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, αυξάνοντας έτσι τη διαθεσιμότητα των οχημάτων.